۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82555459
T T
۰ نفر
وزیر خارجه آمریكا: تلاش ترامپ برای بازسازی روابط با روسیه آشكار است

كوالالامپور- ایرنا - وزیر امور خارجه آمریكا روز سه شنبه در نیوزیلند اعلام كرد كه 'ترامپ' به وی اعلام كرده است تنش ها پیرامون تحقیقات در مورد حلقه داخلی وی و روسیه نباید به تلاش های آمریكا برای بازسازی روابط با مسكو آسیب بزند.

به گزارش ایرنا، 'ركس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریكا در سخنانی در نیوزیلند، همچنین در حالی كه رهبران جهان نسبت به دولت ترامپ به دلیل خروج از توافقنامه ها اطمینان ندارند، از تعهد آمریكا به منطقه آسیا – اقیانوسیه سخن گفت و به آن تاكید كرد.
دولت 'ترامپ' در آمریكا متهم به ارتباطاتی با دولت روسیه است، اما وزیر خارجه این كشور به نقل از ترامپ اعلام كرد كه بدون توجه به تنش های سیاسی در آمریكا، تلاش خود را برای توسعه روابط با روسیه بكار گیرد.
به نوشته تارنمای شبكه خبر آسیا، وزیر امور خارجه آمریكا در پاسخ به این سئوال كه وی تا چه میزان نگران است كه بحران سیاسی آمریكا باعث سقوط دولت 'ترامپ' شود، گفت: با توجه به اینكه دانش مستقیمی در این زمینه ندارم، نمی توانم در مورد آن اظهارنظر كنم.
'ركس تیلرسون' پس از دیدار با 'بیل انگلیش' نخست وزیر نیوزیلند گفت: پیام رئیس جمهوری به من آشكار بود: اجازه نده كه آنچه اینجا در عرصه سیاسی رخ می دهد، مانع از انجام كارهای مورد نیاز برای این رابطه شود...كارهایی كه می تواند باعث پیشرفت ما شوند.
براساس این گزارش، سازمان های اطلاعاتی آمریكا در ماه ژانویه امسال مطرح كردند كه مسكو تلاش كرده است پویش های انتخاباتی به گونه ای به نفع 'ترامپ' باشند، از جمله هك پست های الكترونیكی دموكرات های ارشد؛ اتهامی كه كرملین آن را رد كرده است.
وزیر امور خارجه آمریكا در این سفر تاكید كرد كه منطقه آسیا- اقیانوسیه هم از نظر امنیت ملی و از هم نظر منافع اقتصادی برای آمریكا دارای 'اهمیت فراوانی' است.
خارج شدن آمریكا از توافق تجاری دو سوی اقیانوس آرام و توافق آب و هویی پاریس از جمله مواردی هستند كه برای نیوزیلند به عنوان یك كشور كوچك اهمیت دارند.
'ركس تیلرسون' در حالی به نیوزیلند سفر كرد كه معترضان نیوزیلندی با تجمع در خیابان های این كشور سیاست های 'دونالد ترامپ' از جمله خارج شدن از توافق تجاری دو سوی اقیانوس آرام و توافق پاریس را مورد انتقاد قرار دادند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی