افخم:  بايد تلاش كنيم جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميراث ارزشمند حضرت امام كارآمدتر پيش رود

كوالالامپور- ايرنا - 'مرضيه افخم' سفير جمهوري اسلامي ايران در مالزي يكشنبه شب در آيين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در كوالالامپور با تاكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميراث ارزشمند حضرت امام موفق ترو كارآمدتر پيش رود، انديشه هاي وحدت گرايانه حضرت امام را راه كمك كننده براي حركت به سمت صلح و امنيت و دوستي در منطقه و جهان دانست و گفت جوامع مختلف درگير در خشونت و افراط بايد به معنويت و اخلاق بازگردند.

به گزارش ايرنا، بلندپايه ترين ديپلمات ايران در مالزي در آيين بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) كه در رايزني فرهنگي كشورمان در كوالالامپور با حضور ايرانيان مقيم برگزار شد، گفت: جهان امروز از حركت هاي تروريستي، خشونت، فرقه گرايي و انحرافات تكفيري درگير و ناآرام است و همه جوامع براي رسيدن به امنيت، اعتدال و صلح بايد تلاش كنند و در اين مسير معنويت و اخلاق پايه و ركن است.
وي با اشاره به كشته شدن انسان هاي بيگناه كه قرباني خشونت، تروريسم و انديشه هاي افراطي در جهان مي شوند، گفت كه همزمان با اين حركت هاي ضد انساني، حركتي توامان در تبليغات حساب شده و منفي در جهت اسلام ستيزي و ايران هراسي در جهان رخ مي دهد كه نياز هر چه بيشتر به روشنگري مسلمانان نسبت به اسلام راستين و انديشه هاي مترقي اسلامي است.
افخم با تاكيد بر بررسي موشكافانه اين رخدادها در جهان، به انديشه هاي گرانبهاي امام راحل اشاره كرد و گفت: آنچه مسلم است نسل ما و جمهوري اسلامي و كساني كه اين ميراث گرانبهاي امام راحل را در اختيار دارند بايد كمك كنند منطقه ما و جهان به سمت صلح و امنيت برود.
وي گفت: اين امكان پذير نيست جز برگشتن به انديشه هاي وحدت گرايانه حضرت امام خميني (ره)، و امام راحل در زمره كساني بودند كه از وحدت به عنوان يك ركن همواره سخن گفته و راهبردها را براي جوامع مسلمان بيان مي داشتند.
سفير ايران در مالزي در ادامه از امام راحل به عنوان يك فقيه، فيلسوف، عارف و رهبر سياسي ياد كرد و گفت كه همه اين موارد در جاي خود در طول عمر پربركت امام راحل بروز بيروني داشته است و تا امروز هنوز همه ابعاد اين شخصيت بزرگ تاريخ معاصر جهان به مسلمانان و جهانيان معرفي نشده است.
وي گفت: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تنها شخصيت جهان اسلام و از معدود رهبران سياسي و ديني جهان بودند كه در تاريخ معاصر از مستضعفين صحبت كردند، از اسلام بعنوان ديني كه مي تواند در حاكميت سياسي نقش ايفا كند نام بردند و جايگاه اسلام را احيا كردند و اين در حالي بود كه در آن سالها شرق و غرب هيچ جايگاهي براي اين دين مبين قائل نبودند.
وي معتقد است به همين دليل انقلاب اسلامي به واسطه اسلامي و ايراني بودن در سراسر جهان مورد توجه ملل مختلف قرار گرفت.
افخم با اشاره به ديدگاه رهبران سياسي، مذهبي و حتي مخالفان انقلاب اسلامي، به بيان جملاتي از نلسون ماندلا، اسقف كاپوجي، ميخائيل گورباچف و هنري كسينجر در مورد شخصيت امام راحل پرداخت و گفت: ماندلا گفته است حضرت امام (ره) مختص ايران نيست و ايشان رهبري تمام نهضت هاي آزاديبخش را برعهده داشت، اسقف كاپوچي گفته است امام تنها رهبر ايران نيست و همه محرومان جهان از مسلمان و غير مسمان براي نجات خود به امام اميد دارند.
'گورباچف مي گويد امام خميني (ره) فراتر از زمان بود و در مكان نمي گنجد و نظاير بسيار از چنين اظهاراتي كه گواه بزرگي حركت امام در ايران و جهان اسلام و فراتر از آن بود.'
وي اين نمونه ها را نشانگر اين موضوع دانست كه حركت امام در رهبري انقلاب اسلامي و بنيانگذاري جمهوري اسلامي ايران معادلات بسياري را در جهان متاثر كرد وتغيير داد.
بلندپايه ترين ديپلمات ايران در مالزي با ابراز اميدواري به اينكه هر چه بيشتر و بهتر به عمق انديشه هاي حضرت امام (ره) پي ببريم، جمهوري اسلامي ايران را ميراث امام خواند.
وي خطاب به شركت كنندگان در آيين سالگرد امام راحل در مالزي اظهار اميدواري كرد بتوانيم به عنوان وارثان اين ميراث ارزشمند تلاش خود را بخوبي بكار بريم تا جمهوري اسلامي ايران هرچه موفق تر و كار آمدتر پيش رود .
افخم، موفقيت هر چه بيشتر و جايگاه رفيع تر جمهوري اسلامي ايران را به منزله حفظ شايسته انديشه ها و ميراث حضرت امام راحل دانست و گفت: به يقين اين مسير مشكل است، اما آنچه مسلم است مسير با پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با همدلي و حمايت از دولت جمهوري اسلامي ايران محقق مي شود.
وي گفت: ما به عنوان وارثان آرمان هاي حضرت امام راحل و كارگزاران دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران بايد براي جمهوري اسلامي كه نمونه اي از يك جمهوري متكي بر مردم و اصول و معيارهاي اسلامي است انشاا... كارآمدي هرچه بيشتر اين تجربه نوين سياسي و همچنين آينده روشن براي كشور را رقم بزنيم.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي