۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82554293
T T
۰ نفر
نخست وزیر انگلیس: با شیوه جدیدی از تهدیدات تروریستی مواجه هستیم

لندن - ایرنا - 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس روز یكشنبه در پایان جلسه اضطراری كابینه به نام كبری كه متعاقب حمله تروریستی شامگاه گذشته در لندن برگزار شد، با بیان اینكه 'دیگر افراط گرایی را تحمل نمی‌كنیم'، بیان داشت كه كشورش با شیوه جدیدی از تهدیدات تروریستی مواجه است.

به گزارش ایرنا، 'ترزا می'، در نشستی خبری در برابر داونینگ استریت ( نخست وزیری انگلیس) گفت كه حادثه شامگاه گذشته در لندن و حوادث اخیر تروریستی در این شهر و منچستر از نظر سازمانی به هم مرتبط نبوده اند اما یك 'ایدئولوژی شیطانی' هر سه حمله را به هم ارتباط می‌دهد.
نخست وزیر انگلیس این 'ایدئولوژی افراطی' را 'تفسیری انحرافی' از اسلام و حقیقت عنوان كرد.
وی بیان داشت:' ایدئولوژی شیطانی كه این گونه حملات نشات گرفته از آنهاست تنها از طریق مداخله نظامی از بین نخواهد رفت. ارتباطی بین حوادث اخیر با حمله تروریستی شب گذشته در لندن وجود ندارد. ما با شیوه جدیدی از عملیات تروریستی مواجه هستیم.'
نخست وزیر انگلیس افزود: 'نمی توان فقط با عملیات نظامی، تروریسم را نابود كرد. ایدئولوژی تروریسم ارتباطی به دین اسلام ندارد و باید فضای مناسبی را برای همزیستی ایجاد كنیم.'
'ترزا می'، برای مقابله تهدیدات تروریستی و افراط گرایی همچنین خواستار 'كاهش دسترسی به فضاهای مجازی وابسته به افراط گرایان'،' تلاش بیشتر برای شناسایی و سركوب افراط گرایی در سراسر جامعه انگلیس' و 'بازنگری در راهبرد ضد تروریسم شد.
وی بیان داشت: مبارزه با ایدئولوژی تروریسم از طریق اینترنت به قوانین جدیدی نیاز دارد و برای از بین بردن تروریسم باید كارهایی صورت گیرد.
نخست وزیر انگلیس با بیان اینكه حوادث تروریستی در شامگاه گذشته نشان داد كه 'ما بیش از حد افراط گرایی را تحمل كرده ایم'، گفت: « ما معتقدیم درحال تجربه كردن روندی جدید در تهدیدی هستیم كه پیش روی ما قرار دارد چرا كه اكنون تروریسم ، تروریسم را می پروراند و عاملان این حملات نه تنها برای حمله بر اساس توطئه هایی به دقت برنامه سازماندهی شده پس از سال ها برنامه ریزی و آموزش الهام می گیرند بلكه از یكدیگر الگوبرداری می كنند و اغلب ناشیانه ترین ابزارها را برای حمله به كار می گیرند.»
'ترزا می' تصریح كرد :« ما نمی توانیم و نباید فكر كنیم كه اوضاع می تواند به همین وضع ادامه یابد.»
وی با بیرحمانه خواندن حوادث تروریستی شامگاه گذشته كه 7 كشته و 48 زخمی برجای گذاشت، گفت: « سه تروریست كه آنچه به نظر می رسید كمربند انفجاری باشد، بسته بودند اما حقیقت این بود كه این كمربندهای انفجاری واقعی نبود و هدف آنها ایجاد ترس و وحشت بوده است.».
'ترزا می' همچنین گفت كه به رغم حوادث تروریستی لندن، انتخابات پارلمانی این كشور روز پنجشنبه ( 8ژوئن) براساس برنامه ریزی های انجام شده ، برگزار می شود.
نخست وزیر انگلیس عنوان كرد كه تبلیغات انتخاباتی احزاب سیاسی از روز دوشنبه مجددا از سر گرفته می شود .
حزب محافظه‌كار، حزب كارگر، حزب لیبرال دمكرات، سبزها و حزب ملی اسكاتلند در واكنش به حملات شب گذشته از ادامه كارزار انتخاباتی دست كشیده بودند.
'امبر راد'، وزیر كشور انگلیس نیز روز یكشنبه در گفت‌وگو با شبكه تلویزیونی' آی‌تی‌وی'احتمال داد كه تروریست‌ها «اسلام‌گرای افراطی» عامل حمله شنبه شب لندن باشند.
پلیس متروپلیتن لندن بامداد روز یكشنبه تایید كرد كه بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در 'بورو ماركت'در نزدیكی این پل، تاكنون7نفر كشته و بیش از 48 نفر زخمی شده اند.
پلیس متروپلیتن لندن ( اسكاتلندیارد) همچنین تایید كرد كه سه تن از عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته در لندن، به ضرب گلوله پلیس كشته شده اند.
پلیس لندن اشاره ای به هویت عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته نكرده است.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یك حمله تروریستی با خودرو بود كه در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یك افسر پلیس و نیز عامل حمله كشته شدند.
دو هفته پیش نیز در جریان یك حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن كنسرت 'آرینا'منچستر' دستكم 22 نفر كشته شدند.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی