استاندار: حل مشكل آب و برق به منزله افطاری دادن به مردم سیستان وبلوچستان است

چابهار- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دیشب در مراسم افطاری وزرا و استانداران به شخص رئیس جمهوری گفتم حل مشكلات آب و برق و رسیدگی به كاهش تعرفه و افت ولتاژ برق و بی آبی افطاری مردم سیستان وبلوچستان محسوب می شود.

علی اوسط هاشمی روز یكشنبه در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان نیكشهر با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: در ضیافت افطاری شنبه شب از دكتر روحانی رسیدگی به مسائل و مشكلات برق سیستان وبلوچستان را در خواست كردم.
وی ادامه داد: پس از شنیدن درخواست و صحبتها رئیس جمهوری شخصا به وزیر نیرو دستور دادند در سفر به سیستان و بلوچستان مشكلات آب و برق و گرمای چند روز اخیر را مورد بررسی قرار دهد.
وی بیان كرد: عزم دولت برای كاهش مشكلات مردم سیستان وبلوچستان جدی است و به درخواست های بحق مردم پاسخ لازم داده خواهد شد.
وی با بیان اینكه طول خط فشار قوی برق این استان با حجم چندین استان كشور برابری می كند، خاطرنشان كرد: تكمیل و راه اندازی 13 پست برق در دستور كار است.
استاندار سیستان وبلوچستان تصریح كرد: جدول پیشنهادی برای تعرفه های گرمسیری برق جهت اقدامات لازم به وزیر تقدیم خواهد شد تا در جلسه هیات دولت مطرح شود.
هاشمی گفت: رسیدگی به انتظارات مردم از دولت در اولویت است و براساس نیاز مردم اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: نگاه توسعه ای دولت به استان سیستان وبلوچستان قابل تقدیر است و این نوید دهنده عمران و آبادانی این منطقه است.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو به دستور مستقیم رئیس جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران كل استانی حوزه برق و آب صبح امروز یكشنبه وارد چابهار شد.
وزیر نیرو در بدو ورود در فرودگاه كنارك مورد استقبال فرمانداران چابهار و كنارك، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم كنارك و چابهار قرار گرفت.
حمید چیت چیان امروز از شهرستان های چابهار، كنارك و سرباز بازدید و مسائل و مشكلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.
شهرستان نیكشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مركزی براساس سرشماری نفوس و مسكن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كریمی نژاد **انتشار دهنده: حیدر سرایانی