۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82554240
T T
۰ نفر
موضوع كاهش تعرفه برق نیكشهر را برای بررسی به هیات دولت ارائه می كنم

چابهار- ایرنا- وزیر نیرو در شورای اداری نیكشهر گفت: موضوع درخواست مردم و مسئولان در زمینه كاهش تعرفه برق نیكشهر را برای بررسی به هیات دولت ارائه می كنم تا اقدامات لازم برای حل مشكلات مشتركان حوزه برق در دستور كار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حمید چیت چیان روز یكشنبه در سفر به شهرستان نیكشهر در نشست شورای اداری و معتمدان این شهرستان اظهار داشت: برای كاهش هزینه های برق نیكشهر و سایر شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان باید اقدامات لازم انجام شود و این امر نیازمند مصوبه هیات دولت است.
وی افزود: «بنده سلام ریاست جمهوری را به مردم سیستان و بلوچستان ابلاغ می كنم و اعلام می دارم دولت در كنار مردم این استان است و مشكلات آب و برق را سریعا رسیدگی می كند.»
وی ادامه داد: برای بررسی آمارهای مصرف و هزینه برق دستورات لازم صادر شده است و ان شاالله تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
وزیر نیرو همچنین از مشتركان برق و آب درخواست كرد با صرفه جویی در مصرف و استفاده از لوازم برقی كم مصرف دستگاههای دست اندركار را یاری كنند تا بهتر بتوانند مشكلات را مرتفع سازند.
چیت چیان تصریح كرد: یقین می دانم این رای شما به رئیس جمهوری در 29 اردیبهشت اثرات خوبی در نگاه دولت و دولتمردان خواهد داشت و در آینده اقدامات برای حل مشكلات را شاهد خواهید بود.
وی افزود: با توجه به گستردگی و پراكندگی و مشكلات فراوان سیستان وبلوچستان اقدامات انجام شده تاكنون كفایت نمی كند و این استان همچنان دچار مشكلات فراوان در حوزه برق وآب است.
وی بیان كرد: مشكلات گرمای طاقت فرسا در چند روز اخیر را كاملا مطلع و دستورات رسیدگی را صادر كرده بودم با این وجود لازم دیدم برای بررسی بیشتر شخصا در جمع مردم و مسئولان سیستان وبلوچستان حضور پیدا كنم.
وی گفت: خدمات خوبی در حوزه برق و آب این استان انجام شده است و بیش از 500 روستای جدید برقرسانی و 100 هزار مشترك روستایی در استان در دولت تدبیر وامید اضافه شده است.
وی بیان كرد: ساخت نیروگاه 700 مگاواتی آغاز شده است و علاوه بر نیروگاه های موجود استان، یك نیروگاه 800 مگاواتی با سرمایه گذاری خارجی نیز احداث خواهد شد.
وزیر نیرو افزود: همكاران بنده با تمام وجود و ظرفیت در خدمت مردم بوده اند و از هیچ كوششی برای كاهش مشكلات مردم دریغ نخواهند كرد.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو به دستور مستقیم رئیس جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران كل استانی حوزه برق و آب صبح امروز یكشنبه وارد چابهار شد.
وزیر نیرو در بدو ورود در فرودگاه كنارك مورد استقبال فرمانداران چابهار و كنارك، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم كنارك و چابهار قرار گرفت.
حمید چیت چیان امروز از شهرستان های چابهار، كنارك و سرباز بازدید و مسائل و مشكلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.
شهرستان نیكشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مركزی براساس سرشماری نفوس و مسكن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی