۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82554170
T T
۰ نفر

ايران در سوگ مراد امت

۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82554170
ايران در سوگ مراد امت

كرج- ايرنا- سراسر ايران اسلامي همزمان با 14 خرداد سالروز ارتحال مراد امت، بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) به سوگ نشسته و در فقدان آن بزرگ مرد تاريخ مي گريد.

به گزارش ايرنا، مردم استان ها و شهرستان هاي مختلف در كشور و حتي دورترين نقاط كشور نيز با سياه پوش كردن معابر و سر در خانه ها و مساجد و تكايا و برپايي مجالس بزرگداشت ارتحال امام (ره) ياد و نام بزرگمرد تاريخ معاصر ايران را زنده نگه داشته و با وجود گذشت 28 سال به عزاداري پرداختند.
مردم روزه دار ايران اسلامي در ماه دعا و نيايش ياد و خاطره مردي را زنده نگه داشته اند كه مسير تاريخ را تغيير داد و آغازگر روشنگري اسلامي در جهان بود و امروز با گذشت سال ها مردم ايران و مظلومان جهان بار ديگر با آرمان هاي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تجديد پيمان مي كنند.
مردم در استان هاي مختلف كشور از پير و جوان بار ديگر نشان داده اند كه به آرمان هاي امام (ره)، نظام و انقلاب وفادار هستند و در اين راه همچون سال هاي انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس در صحنه هستند و با تمام قدرت از كشور و نظام دفاع مي كنند.
يكي از نكات بسيار زيبا در مراسم هاي گراميداشت ارتحال امام خميني(ره) در كشور حضور نسل جواني است كه هيچ گاه امام(ره) را نديده اند و طعم حضور پر بركت ايشان را نچشيده اند، اما پاي آرمان هاي آن يار سفر كرده، ايستاده اند.
ايرانيان در كشور و سراسر جهان با شركت پرشكوه خود در مراسم گراميداشت ارتحال امام خميني(ره) نشان خواهند داد كه خميني كبير(ره) در دل ها زنده است و انديشه و آرمان ايشان همواره سلسله جنبان و روشنگر تاريخ خواهد بود و هر روز بر عظمت و عزت راه و آرمان آنان امام بزرگوار افزوده خواهد شد.
خميني (ره) مظهر حقيقت ناب است و امروز روح بلند و خورشيد وجودشان در افقي بالاتر بر آسمان جان انسان ها مي تابد و روشنگر دل هاي آنان خواهد بود.
دل هاي دردمندي كه در سراسر جهان لبريز از عشق به خميني تا ابد خواهد تپيد و بر انديشه و آرمان خميني كبير (ره) خواهد ايستاد زيرا كه خميني روح خدا در كالبد زمان و روح خدا جاودانه است. به يقين روح بلند پيشواي مسلمانان و رهبر آزادگان جهان امروز نظاره گر و دعاي گوي امت اسلامي است.
20 هزار زائر البرزي در قالب 500 دستگاه اتوبوس به منظور شركت در مراسم ارتحال امام خميني(ره) حضور پيدا خواهند كرد و اين نشان از عمق علاقه و عشق مردم اين استان به رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري دارد.
7414/1535خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده:داريوش غفاري