۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82553602
T T
۰ نفر
افتخاري: بازيكنان جديد مطابق برنامه منصوريان/ نياز استقلال هيات مديره قدرتمند است

تهران - ايرنا - مديرعامل باشگاه استقلال تهران با بيان اينكه سرمربي مسئول نتايج تيم فوتبال باشگاه هست، گفت: به همين دليل بازيكنان بر اساس برنامه عليرضا منصوريان جذب خواهند شد.

«رضا افتخاري» روز شنبه در بيانيه اي كه باشگاه استقلال آن را منتشر كرده است، گفت: زماني كه به استقلال آمدم، با وجود زحمات مديريت پيشين، باشگاه به لحاظ نتيجه گيري، وضعيت مالي، تعهدات و بدهي‌ها كه يك بخش قابل توجه آن هم به دوره‌هاي قبلي بر مي‌گشت، در شرايط خوبي قرار نداشت.
وي گفت: انتقادات از سرمربي تيم در اوايل ليگ نيز موجب بي ثباتي شده بود بنابراين با اعتقاد به توانايي« عليرضا منصوريان»از وي حمايت كردم. زيرا مي‌دانستم تيم جوان هم فرصت نتيجه گرفتن مي‌خواهد و هم آينده استقلال و فوتبال ملي ايران را خواهد ساخت.
مديرعامل باشگاه استقلال افزود: خوشبختانه با همت مربيان، بازيكنان و حمايت هاي هواداران، استقلال كه در ابتداي ليگ در انتهاي جدول رده بندي بود، با پيروزي هاي شيرين و موفقيت در شهرآورد با نايب قهرماني و كسب سهميه آسيا، ليگ را به پايان برد. البته حمايت هاي وزاري سابق و فعلي ورزش و جوانان در اين نتيجه گيري تاثير داشت.
افتخاري درباره مشكلات باشگاه استقلال گفت: بدهي‌هاي گذشته داخلي، پرداخت مطالبات انباشته شده بازيكنان اسبق خارجي، بدهي‌هاي كلان مالياتي، تأمين هزينه‌هاي جاري، دريافت نكردن حق پخش، حق بليت فروشي و تبليغات محيطي از جمله مشكلات باشگاه است.
وي ادامه داد: رقمي حدود 100 ميليارد تومان بدهي استقلال در زمان مديريت بنده اتفاق نيفتاده است. اما در اين دوره مسئوليت، با تبعات سنگين آن مواجه شديم. همچنين بسته شدن حساب بانكي، برداشت پول بازيكنان از سوي سازمان مالياتي از حساب باشگاه، از ديگر مشكلات باشگاه در فصل شانزدهم فوتبال بود.
مديرعامل باشگاه درباره عملكرد خود در استقلال توضيح داد: جز يك قسط كه از طلب ساموئل بازيكن اسبق استقلال و طلب پرو پئيچ كه پرونده اش به دادگاه فيفا ارجاع شده است، مطالبات تمام بازيكنان خارجي را پرداخت كرديم. همچنين براي نخستين بار در سال هاي اخير با همه مشكلات و كمبودها، قبل از پايان فصل 80 درصد از تعهدات باشگاه در قبال بازيكنان و 100 درصد برخي اعضاي كادر را به آنها پرداخت كرديم.
مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص عملكرد تيم در ليگ قهرمانان آسيا گفت: با تلاش بازيكنان و مربيان از مرحله گروهي بر خلاف تصور ديگران صعود كرديم و در مرحله يك هشتم نهايي به دليل نبود چهار بازيكن كليدي شكست خورديم. البته نتيجه حاصله در شان فوتبال ايران و استقلال نبود و بازيكنان و سرمربي تيم پس از اين شكست عجيب عذرخواهي كردند.
وي ادامه داد: من نيز به نمايندگي از همه عوامل تيم و باشگاه بارديگر براي نتيجه رقم خورده عذرخواهي مي كنم و كادر فني و بازيكنان در پي جبران اتفاق رخ داده با كسب افتخارات در آينده هستند. البته جداي از بازي با العين هواداران، فصلي همراه با آرامش و ثبات از استقلال شاهد بودند.
افتخاري با تاكيد براينكه بايد وزارت ورزش و جوانان بايد از باشگاه استقلال حمايت كند، گفت: نمي شود كه استقلال وابسته به دولت باشد، اما نتواند از منابع آن استفاده كند. همچنين استقلال نياز به هيات مديره اي قوي و اثر بخش دارد كه در حل مشكلات پيش قدم شود و مديرعامل را در اجراي كارها حمايت كند.
وي به ايجاد منابع درآمدي پايدار براي موفقيت در فصل آينده ليگ برتر فوتبال اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در اين فصل با حامي مالي باشگاه به توافق رسيديم و طرح هاي جديدي در دست اقدام است. البته در سال گذشته با پيگيري هاي بنده مبلغ 30 ميليارد ريال بودجه از سوي شوراي شهر تهران براي آماده سازي ورزشگاه امام رضا (ع) تخصيص داده شد و عمليات اجراي آن از سوي شهرداري منطقه 18 آغاز گرديده است. همچنين توسعه و تكميل كمپ مرحوم ناصر حجازي در دستور كار و برنامه هاي باشگاه قرار دارد كه اميدوارم با حمايت دولت، اين پروژه نيز در سال جاري تكميل شود.
افتخاري درباره برنامه اش در فصل هفده ام ليگ برتر گفت: به دو شكل مي توان كار را ادامه داد. اول اينكه وضع فعلي تداوم داشته باشد كه يقينا اين شكل از كار با شان باشگاه و طرفدارانش و همچنين با اهداف و انتظارات و شيوه مديريت من سازگار نيست. دوم اينكه ابزار و حمايت هاي لازم براي اداره باشگاه متناسب با شان و البته انتظارات واقعي هواداران است فراهم شود.
وي درباره ادامه همكاري با «عليرضا منصوريان» گفت: منصوريان با تجاربي كه آموخته و جواناني كه تربيت كرده است، مي تواند سرمربي شايسته اي براي استقلال باشد و براي تقويت كادر فني، در حال به كار گيري مربي با سابقه خارجي در كنار وي هستيم.
مديرعامل باشگاه در باره ليست ورودي و خروجي تيم نيز گفت: سرمربي مسئول نتايج تيم است و بايد بازيكنان مطابق برنامه و سيستم او جذب شوند. البته در روزهاي آينده قرار است فهرست نهايي بازيكنان مد نظر منصوريان به من داده شود. ضمن اينكه تمديد قرارداد بازيكنان مد نظرسرمربي در دستور كار است و مذاكرات اوليه با بازيكن بزرگ را آغاز كرده ايم.
وي در پايان اين بيانيه از همه هواداران استقلال كه سبب انگيزه به همه اعضاي باشگاه، بازيكنان و كادر فني بودند، همچنين مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان براي حمايت هايش تشكر و قدرداني كرد.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**9029**1379
تنظيم كننده: محمد مهدي موذن** انتشار دهنده: هادي افتخاري
۰ نفر