۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82553485
T T
۰ نفر

امام خميني (ره) عارفي شكست ناپذير و نفوذ ناپذير بود

۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82553485
امام خميني (ره) عارفي شكست ناپذير و نفوذ ناپذير بود

نوشهر - ايرنا - يك استاد حوزه علميه قم با اشاره به ويژگي هاي شخصيت امام خميني(ره) گفت : امام راحل(ره) عارفي شكست ناپذير و نفوذ ناپذير بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام حامد رنجبر روز شنبه در آئين بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در مسجد جامع نوشهر افرود : امام خميني (ره) فقيهي دورانديش و عارفي الهي بود كه در تمامي مراحل زندگي و انقلاب اسلامي با قدرت، شكست ناپذير و نفوذ ناپذير بود و آن را به جامعه اسلامي هديه داد.
وي تصريح كرد : اين قدرت و عزت خاص كه موجب ايجاد حاكميت اسلام ناب محمدي (ص) در ايران و بيداري جهان اسلام و آزادگان دنيا شد برگرفته از مناجات هاي شبانه، توكل، معرفت، اخلاص و اتصال به منبع نورانيت الهي بود.
وي خاطر نشان كرد : در دروان دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم، شرايط لازم و محاسبات نظامي جوابگو نبود ولي به دليل ارتباط معنوي قوي رزمندگان موفقيت هاي چشمگيري نصيب ما مي شد.
استاد حوزه علميه قم افزود : امروز نيز در برابر توطئه هاي مختلف دشمنان در ابعاد اقتصادي، نظامي و فرهنگي بايد از اين قدرت و عزت الهي كه امام راحل(ره) آن را به مانشان استفاده كنيم.
وي با اشاره به پيش بيني امام خميني(ره) كه اسلام سنگرهاي كليدي دنيا را فتح خواهد كرد ، گفت : با اتصال به قدرت الهي انقلاب اسلامي به روند حركت خود ادامه مي دهد و در اين راه زنگ خطر را براي شياطين به صدا در آورده است.
رنجبر تاكيد كرد : بايد در هر لحظه اتصال معنوي را حفظ و ثابت قدم بود در غير اين صورت دنيا ما را مي فريبد و دشمن نيز را نفوذ پيدا خواهد كرد.
او با اشاره به نقش و تاثير گذاري جهاني شخصيت امام خميني(ره) خواستار تدريس شخصيت ايشان به عنوان رشته امام خميني(ره) شناسي در دانشگاهها شد.
حضرت امام خميني بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران در 14 خرداد سال 1368 به ملكوت اعلي پيوست.
خبرنگار : سيدمحمد اكبرموسوي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
/1295/ 1602/1654