۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۳۱
کد خبر: 82552222
T T
۰ نفر

جوبايدن در سوداي انتخابات 2020 آمريكا

۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۳۱
کد خبر: 82552222
جوبايدن در سوداي انتخابات 2020 آمريكا

نيويورك-ايرنا-«جو بايدن» معاون باراك اوباما رئيس جمهوري پيشين آمريكا با راه اندازي تشكيلات جديدي بنام 'احتمالات آمريكايي 'به طور رسمي فعاليت هاي سياسي خود را براي شركت در انتخابات آتي رياست جمهوري اين كشور در سال 2020 آغاز كرد.

به گزارش روز پنجشنبه شبكه خبري ا بي سي، بايدن معاون رئيس جمهوري پيشين آمريكا با انتشار اطلاعيه اي آغاز فعاليت تشكيلات سياسي خود بنام 'احتمالات آمريكايي' را با هدف جلب دموكرات ها براي شركت در تلاش هاي سياسي و حمايت از خويش اعلام كرده است.
بر اساس اين گزارش، بايدن در اطلاعيه يادشده با اين ادعا كه دوران روياهاي بزرگي در اين كشور آغاز شده از مردم كشورش خواسته است تا در صورتي كه در چنين باوري با او همراه بوده و آماده هستند تا به انتخاب كساني كه همين باور را دارند كمك كنند به وي ملحق شوند .
ناظران اعلاميه بايدن 74 ساله را كه پس از شكست حزب دموكرات آمريكا در انتخابات رياست جمهوري اين كشور تلويحا تمايل وي به شركت در انتخابات سال 2020 را آشكار كرده است، نشانه اي از تصميم قطعي معاون اوباما به شركت در اين انتخابات تعبير كرده اند.
اي بي سي افزود: گرگ شولتز رايزن ارشد بايدن كه در كمپين هاي انتخاباتي اوباما و وي در سال هاي 2008 و 2002 نيز حضور داشته مديريت اجرايي تشكيلات جديد سياسي را به عهده خواهد داشت.
معاون پيشين رئيس جمهوري آمريكا ماه گذشته در گفت و گويي به انتقاد از كمپين هاي انتخاباتي هيلاري كلينتون نامزد شكست خورده حزب دموكرات پرداخت و او را نامزد ناموفقي در اين انتخابات خواند و افزود: او هرگز معتقد نبوده كه كلينتون در مقايسه با خود نامزد فوق العاده اي براي اين مقام است.
تلاش بايدن براي انتخابات آتي آمريكا در حالي از سوي رسانه ها مطرح مي شود كه شهردار پيشين نيويورك معتقد است به دليل تداوم انشقاق در اردوگاه دمكرات ها ترامپ در سال 2020 نيز در كاخ سفيد ماندگار خواهد شد.
شبد**اروپام-4-541 **1010
انتشار:حسن معظمي

سرخط اخبار جهان