۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 82551221
T T
۰ نفر
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران: روند كاهش قیمت گوشت قرمز آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران گفت: با اقدامات موثر شركت پشتیبانی امور دام مبنی بر واردات به موقع گوشت قرمز و توزیع ذخایر موجود قیمت این كالا در بازار روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف منصوری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد كشاورزی استان تهران با بیان اینكه هیچ محدودیتی در تامین كالای اساسی نداریم افزود: در زمینه تامین كالاهای اساسی مردم و همچنین تامین نهاده های دامی كه مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداری های است هیچ مشكلی و محدودیتی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون در سطح كشور و استان تهران از ذخایر مناسبی برخوردار هستیم تاكید كرد: درمدت كوتاه چند روزه، شاهد افزایش قیمت برخی نهاده ها از ناحیه برخی افراد سودجو و دلال بودیم كه این موضوع ناشی از اطلاع رسانی غلط و ایجاد فضای روانی و تلاش افراد سودجو برای برهم زدن بازار بود.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران ادامه داد: این درحالی بود كه نه در نهاده های دامی افزایش قیمت جهانی وجود داشت و نه ذخایر در انبارها كاهشی داشت كه البته برخی بدنبال سوء استفاده بودند كه با تلاش و حضور به موقع همكاران و شركت پشتیبانی امور دام نه تنها افزایش قیمتی نداشتیم بلكه قیمت از گذشته نیز پائین تر آمد.
وی در ادامه به جزئیات طرح ضیافت پرداخت و گفت: با آغاز ماه مبارك رمضان و نیاز بازار به اقلام اساسی به خصوص گوشت و برنج ، نیاز است با توزیع و حضور به موقع از التهاب بازار كم كنیم.
منصوری خاطرنشان كرد: اولا لازم است كالاها درقالب طرح ضیافت به دست مردم برسد و كنترل جدی و به موقع از طریق دستگاه های نظارتی صورت گیرد و نیز با عرضه به موقع و رعایت پراكندگی جغرافیایی جهت سهولت دسترسی مردم از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری شود.
وی همچنین در زمینه اقدامات صورت گرفته در تامین گوشت قرمز گفت: تامین گوسفند زنده از استان های غربی و توزیع گوشت گرم وارداتی درسطح وسیعی درحال انجام است.

** در استان تهران سالانه 6 میلیون تن محصولات كشاورزی تولید می شود
منصوری با بیان اینكه خط قرمز ما در استان مسائل زمین است تاكید كرد: در استان تهران 6 میلیون تن، حدود 5 درصد محصولات كشاورزی كشور در استان تهران تولید می شود.
وی یادآور شد: جلوگیری از ورود افراد سودجو و فرصت طلب و برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی كشاورزی و انجام به موقع رفع تداخلات و تسریع در اجرای احكام قضایی و حفظ این سرمایه عظیم برای نسل موجود و آیندگان را فراهم می كند.

** دست افراد سودجو در تصرف زمین های كشاورزی باید قطع شود
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران با تاكید براینكه دست افراد سودجو در تصرف زمین های كشاورزی باید قطع شود افزود: همكاران جهادكشاورزی باید زمینه را برای فعالیت های اقتصادی در چارچوب مسائل قانونی فراهم كرده و در این زمینه گشایش ایجاد كنند و هیچ كس حق ندارد باعث سرگردانی ارباب رجوع در ادارات شود.
وی یادآور شد: فعالیتی كه به منافع ملی كشور صدمه وارد كند، برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.
منصوری اظهار كرد: نقشه كاداستر استان تهران را در سال گذشته در سطح 70هزار هكتار از اراضی آغاز كردیم و امسال باید بقیه اراضی نیز تعیین تكلیف شود كه در این رابطه لازم است پیشرفت كار با سرعت بیشتری دنبال شود.
در پایان این جلسه ، از زحمات قاسم عنایتی مدیر سابق امور اراضی استان تهران با اهدای لوحی تقدیر و تشكر شد و رضا دوستی ایرانی به عنوان مدیر جدید امور اراضی استان معرفی شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
۰ نفر