۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82549793
T T
۰ نفر
نظام تعليم و تربيت نقش اساسي درنهادينه سازي فرهنگ امر به معروف درجامعه دارد

سنندج- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: نظام تعليم و تربيت نقش اساسي در نهادينه سازي فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر و همچنين رعايت حجاب و عفاف در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رشيد قرباني روز سه شنبه در نشست مشترك شوراي حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان در سنندج افزود: اجراي امر به معروف و نهي از منكر و رعايت حجاب و عفاف از فرايض الهي به شمار مي روند و عمل به اين فرايض يك تكليف و وظيفه شرعي است.
وي با اشاره به نقش الگويي آموزش و پرورش اظهار كرد: نظام تعليم و تربيت بر اساس فلسفه حاكم بر جامعه اسلامي و الزمات ديني و فرهنگي به اين مهم توجه كرده و نهادينه سازي آن را در دستور كار دارد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان در ادامه به تبيين جايگاه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر در دين مبين اسلام پرداخت و خواستار رعايت اعتدال و عدم افراط و تفريط در عمل به برنامه ها شد.
وي محرم سازي واحدهاي اداري و آموزشي را يكي از برنامه هاي شوراي حجاب و عفاف استان عنوان كرد و افزود: اين موضوع بايد در بكار گيري و سازماندهي معلمان دركلاس هاي درس و مدارس دخترانه نيز مورد توجه قرار گيرد.
قرباني با اشاره به نقش الگويي فرهنگيان در اجراي برنامه هاي حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر، فعال سازي شوراهاي امر به معروف در بين دانش آموزان و فرهنگيان و اجراي برنامه هاي فرهنگي و استفاده از توانمندي دانش آموزان را از اولويت هاي پيش بيني شده عنوان كرد.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان نيز در اين نشست با بيان اينكه برنامه هاي استان در اجراي حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر در 2 بخش دانش آموزان و فرهنگيان پيگيري مي شود افزود: تربيت اجتماعي دانش آموزان با نهادينه سازي و تعميق فرهنگ حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر شكل مي گيرد .
حجت الله نريماني با اشاره به نقش و اهميت همكاري اولياي دانش آموزان و خانواده ها در اجراي برنامه هاي حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر، استفاده از مكانيسم تشويق را در نهادينه سازي برنامه ها در بين دانش آموزان مهم دانست.
وي در بخش فرهنگيان نيز فرهنگ سازي و اقدامات اقناعي را ضروري دانست و با تاكيد بر احياي نقش تربيتي كاركنان مدارس گفت: با مشاركت تمامي معلمان در اجراي برنامه هاي پرورشي و فرهنگي مي توان به اهداف دست يافت و اين موضوع بايد در نشست هاي شوراي معلمان تشريح شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان با تاكيد بر اينكه اجراي فعاليت هاي مربوط به حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر بايد در طول سال پيگيري شود و نبايد مناسبتي باشد افزود: با احساس مسئوليت همگاني و مشاركت تمامي عوامل اجرايي مدارس قطعا اين موضوع در سطح مدارس نهادينه مي شود.
هم اكنون 275 هزار دانش آموز كردستاني در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار كلاس درس مشغول به تحصيل هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار دهنده: مسعود احمدي