۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۷
کد خبر: 82548765
T T
۰ نفر
جمعي از كشاورزان شرق استان كرمانشاه از مزرعه نمونه كلزا كنگاور بازديد كردند

كرمانشاه- ايرنا- مديرجهاد كشاورزي شهرستان كنگاور از بازديد جمعي از كشاورزان شهرستان هاي كنگاور، صحنه و سنقر از مزرعه نمونه تحقيقاتي كلزا (pvs) اين شهرستان خبر داد.

محمود ملكي نسب روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: در ادامه برنامه‌هاي آموزشي و ترويجي اين مديريت در سال جاري 80 نفر از كشاورزان و كارشناسان جهاد كشاورزي شرق استان كرمانشاه از مزرعه نمونه كلزا در شهرستان كنگاور بازديد كردند.
وي با بيان اينكه در اين بازديد كه به منظور شناساندن و معرفي مزرعه نمونه كلزا به ساير كشاورزان منطقه صورت گرفت، افزود: مزرعه تحقيقاتي كلزا (pvs) در سطح چهار هكتار و 16 رقم مختلف با هدف مقايسه ارقام مختلف كلزا كشت شده است.
ملكي نسب در ادامه اظهار داشت: در سال زراعي 96-95 بيش از يك هزار و 260 هكتار از زمين هاي شهرستان كنگاور به كشت دانه روغني كلزا اختصاص يافته است.
وي افزود: اين سطح نسبت به سال گذشته بيش از 400 درصد رشد داشته كه اين امر با تلاش، همكاري، همياري كارشناسان جهاد كشاوري و كشاورزان سخت كوش شهرستان در كليه مراحل كاشت و داشت اين محصول حاصل شده است.
مدير جهاد كشاورزي كنگاور در پايان خاطرنشان كرد: هم اكنون اين مزارع از وضعيت مطلوب و قابل قبولي برخوردار مي باشد و پيش بيني مي شود بيش از چهار هزار تن دانه روغني كلزا از اين مزارع برداشت شود.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447 خبرنگار:مجيد رحمتي ** انتشار دهنده:علي مولوي