۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82548704
T T
۰ نفر
165 كودك بازمانده از تحصيل در قشم جذب كلاس هاي درس شدند

قشم - ايرنا - مدير آموزش و پرورش قشم گفت: 165 تن از كودكان بازمانده از تحصيل 6 تا 11 ساله در اين جزيره در سال تحصيلي 95-96 شناسايي و جذب كلاس هاي درس شدند.

به گزارش ايرنا، بهرام پوراشرف روز دوشنبه تشريح كرد: جذب بيش از 350 تن از كودكان 6 تا 11 سال از طرف اداره كل آموزش وپرورش هرمزگان ابلاغ شده بود اما 188 تن در اين ناحيه آموزشي اسكان نداشتند.
وي افزود: مهاجرت خانواده ها در داخل و حتي به خارج از كشور مهمترين علت فقدان پوشش كامل كودكان بازمانده از تحصيل از سوي آموزش و پرورش قشم است.
مدير آموزش و پرورش قشم بيان كرد: براي ريشه كني بيسوادي بايد با خرد جمعي و مشاركت همه دستگاه هاي حمايتي مانند دادگستري، كميته امداد، بهزيستي و نيروي انتظامي در اين زمينه گام برداشت.
او اضافه كرد: طرح مباني انسداد بيسوادي از مهمترين راهكارهاي ريشه كني بيسوادي در كشور مي باشد كه تلاش مي كند از ترك تحصيل و يا بازماندن كودكان از سواد آموزي در سنين ابتدايي جلوگيري كند.
پوراشرف عنوان كرد: كودكان ورودي پايه اول و سنين ابتدايي در اين طرح از راه هاي مختلف از جمله گزارش هاي ثبت احوال و مركزهاي بهداشت شهري و روستايي شناسايي مي شوند و آموزش و پرورش نسبت به پيگيري، رفع مشكلات آنها و فراهم كردن مقدمات تحصيل اين كودكان اقدام مي كند.
وي گفت: بيشترين مشكل كودكان بازمانده از تحصيل به تنگناهاي مالي خانواده ها، كودكان كار، كودكان بي سرپرست، كودكان طلاق، كودكان بد سرپرست، مسايل فرهنگي و معلوليت ها برمي گردد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123