آگاهی بخشی و مشاركت حداكثری مردم پایه كار مبارزه با مواد مخدر است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینكه در بحث انسجام اطلاع رسانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید دقت شود،گفت: مقابله جدی با مواد مخدر مستلزم مشاركت حداكثری مردم است لذا در این زمینه آگاهی بخشی نخستین گام است اما طبق یك برنامه زمان بندی شده باید استمرار یابد.

محمد حسینی روز دوشنبه در دومین جلسه كمیته توسعه مشاركت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بیرجند افزود: مواد مخدر و اعتیاد یكی از آسیب های اجتماعی است كه برای مقابله با آن باید تمامی دستگاه های اجرایی وارد كار شوند.
وی گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر، در ساختارهای ادارای هم پوشانی وجود ندارد، مدیریت واحد در برنامه واحد خود را نشان می دهد اما این مدیریت وجود ندارد.
وی بیان كرد: هیچ دستگاهی به تنهایی توان مبارزه با مواد مخدر را ندارد، همه دستگاه ها در حال تلاش هستند اما هر سازمان تنها گزارش كار خود را ارایه می دهد و پیوستگی با این ناهنجاری وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، حسینی با بیان اینكه حلقه اتصال مكملی در برنامه مبارزه با مواد مخدر دیده نمی شود، اظهار كرد: هر اقدامی كه بخواهد انجام شود یك مركز باید سئوال كننده باشد در صورتیكه این وضعیت در استان وجود ندارد.

** كاهش نگاه كلان ملی ضرورت انسجام برنامه ای در خراسان جنوبی
وی موازی كاری را یكی از مشكلات امروز جلسات و دستگاه های اجرایی دانست و عنوان كرد: با جلوگیری از اتخاذ تصمیم های جزیره ای و دو باره كاری در تمامی حوزه ها می توان اقدامات موثری در جامعه را به سرانجام مطلوب رساند.
وی ادامه داد: برخی استان ها چند سال اخیر در زمینه توسعه گام های موثری برداشتند و ورای برنامه های كلان ملی، دستورالعمل ها، سازمان ها، بخشنامه، وزارتخانه ها و غیره انسجام درون استانی ایجاد كردند.
وی بر ضرورت ایجاد نگاه جمعی درون استانی تاكید كرد و افزود: بومی سازی برخی امور در استان سبب انسجام برنامه ای می شود.
حسینی عنوان كرد: دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای كنترل و مهار مواد مخدر در جامعه با مشاركت مردم و استفاده از ظرفیت های موجود بكار بگیرند.
رئیس كمیته توسعه مشاركت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره كرد و گفت: مردم ایران در انتخابات اردیبهشت ماه 96 دو باره حماسه ای بزرگ خلق كردند، بر باور و اعتقاد دوست داران انقلاب افزودند و سبب مایوسی دشمن شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری