۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82546125
T T
۰ نفر
نواي كنسرت «بارانه» پشنگ كامكار در تالار وحدت پيچيد

تهران- ايرنا- كنسرت «بارانه» پشنگ كامكار آهنگساز و نوازنده پيشكسوت موسيقي ايراني، شامگاه جمعه،5 خردادماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، كامكار در اين برنامه ضمن اجراي يك اثر بداهه نوازي در افشاري، «بارانه» را كه يكي از موفق‌ترين آثار تك‌نوازي اين ساز است اجرا كرد.
سياوش كامكار و نيريز كامكار در بخش پاياني اين اجرا، پدر را در سه نوازي «بارانه» همراهي كردند.
اين هنرمند پيشكسوت در اين كنسرت، قطعاتي براساس موسيقي رديف ايراني و هم قطعاتي نشات گرفته از موسيقي فولكور كردي را به اجرا درآورد.
پشنگ كامكار آهنگسازي و همنوازي در آثار متعدد موسيقي ايراني را با همراهي گروه‌هايي از جمله گروه شيدا، دستان و كامكارها در كارنامه‌ خود دارد.
اين نوازنده‌ سنتور و از بنيان‌گذاران گروه شيدا كه سال‌ها پيش «بارانه» را در دستگاه ماهور و بيات اصفهان اجرا كرده بود، پيش از آغاز اجراي شب گذشته، خطاب به حاضران گفت: از اينكه جمعه را كه روز رفتن به طبيعت و گردش است براي ديدن كنسرت ما انتخاب كرديد بسيار ممنونم و خيلي خوشحالم كه اجراي زنده «بارانه» را براي امشب انتخاب كرديد.
علي نصيريان، صديق تعريف، ميلاد كيايي، سيامك آقايي، اردوان كامكار، آزاد ميرزاپور، هانا كامكار، تهمورس پورناظري، پدرام درخشاني، بيژن كامكار از جمله مهمانان ويژه كنسرت «بارانه» پشنگ كامكار بودند.
فراهنگ**9012**1055
خبرنگار: زهرا اميري** انتشار :‌ زينب كارگر
براي اطلاع از اخبار متنوع فرهنگي و هنري، با كانال فرهنگي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
https://t.me/irnaf
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ