۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82544324
T T
۰ نفر
واگذاري 122 هكتار از اراضي ملي آذربايجان غربي به طرح هاي كشاورزي

اروميه- ايرنا- مدير امور اراضي اداره كل جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: 122 هكتار از اراضي ملي در قالب 46 طرح كشاورزي و غير كشاورزي به بهره برداران واگذار شده است.

محمود مظلومي روز پنجشنبه در جلسه دوره آموزشي آيين نامه هاي اجرايي قانون جلوگيري از خرد شدن اراضي با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حفظ كاربري و يكپارچگي زمين هاي كشاورزي استان در سال گذشته افزود: در اين مدت ۱۸۰ مورد مجوز موافقت براي اجراي طرح هاي كشاورزي در سطح ۶۵ هكتار و۵۵۱ مورد مجوز موافقت براي طرح هاي غير كشاورزي اعم از شهرك ها و نواحي صنعتي در سطح ۲۹ هكتار از اراضي در سطح استان صادر شد.
وي با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي و مشاركت بيشتر مردم در حفظ و نگهداري اراضي كشاورزي و پيشگيري از پديده زمين خواري در استان اظهار كرد: تغيير كاربري عامل اصلي تخريب اراضي كشاورزي بوده و بايد با جديت هر چه بيشتر از تعدي و تخريب متجاوزان به عرصه هاي كشاورزي پيشگيري كنيم.
وي هدف از برگزاري اين دوره را تبيين و تشريح مباحث مربوط به قانون جلوگيري از خردشدن اراضي كشاورزي و ايجاد قطعات فني و اقتصادي تصويب نامه ماده يك و آيين نامه اجرايي ماده شش قانون فوق دانست و بيان كرد: براي حفظ زمين هاي موجود و جلوگيري از تخريب آن ها سند دار شدن زمين‌هاي كشاورزي يكي از عوامل مهم است.
وي از اجراي طرح كاداستر در استان خبر داد و اضافه كرد: طرح پايلوت كاداستر اراضي كشاورزي به مساحت سه هزار و 750 هكتار در شهرستان پيرانشهر در محدوده 9 روستا در بهمن ماه سال 94 به اجرا در آمد كه با پيشرفت فيزيكي 100 دردصدي به اتمام رسيده و در حال حاضر نيز اجراي اين طرح در سطح 40 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان با پيشرفت فيزيكي 85 درصدي در دست اجراست.
به گزارش ايرنا، 800 هزار هكتار زمين كشاورزي در آذربايجان غربي وجود دارد كه از اين ميزان، بيش از 650 هزار هكتار زراعي و 120 هزار هكتار باغي است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها