۴۵۱ هکتار اراضی ملی به متقاضیان در آذربایجان‌غربی واگذار شد

ارومیه - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۵۱ هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های وابسته به کشاورزی و غیر کشاورزی در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به تعداد ۲۴ طرح متقاضی واگذار شده است.

مجتبی قلنجی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حفظ کاربری و یکپارچگی زمین های کشاورزی استان اظهارکرد: در سال جاری ۳۷۸ مورد بر اراضی واگذاری ملی و دولتی در سطح ۲ هزار و ۸۰۸ هکتار توسط عوامل نظارتی هیات نظارت شهرستان‌ها و کارشناسان نظام مهندسی نظارت شده است.
وی افزود: عمده طرح های کشاورزی و وابسته به طرح‌های کشاورزی واگذار شده مربوط به طرح احداث گلخانه، پرورش بوقلمون و شتر مرغ است و طرح‌های غیر کشاورزی نیز در خصوص اجرای طرح‌های صنعتی و شرکت شهرک‌های صنعتی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: قرارداد اجاره تعداد ۴۵ طرح در سطح ۱۵۶ هکتار نیز در این بازده زمانی تمدید شده و بیش از ۲۰ میلیارد ریال نیز به منظور اجاره بهای اراضی واگذار شده و فروش اراضی به مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد ریال به حساب خزانه‌داری کل، وصول عواید شده است.
قلنجی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر مردم در حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی و پیشگیری از پدیده زمین خواری در استان اضافه کرد: تغییر کاربری عامل اصلی تخریب اراضی کشاورزی بوده و باید با جدیت هر چه بیشتر از تعدی و تخریب متجاوزان به عرصه‌های کشاورزی پیشگیری کنیم.

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی با تولید سالانه ۶.۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی است. ۲۳۸ هزار بهره بردار در این استان در حال فعالیت هستند و کشت چغندرقند، گندم و سیب درختی مهمترین تولیدات این منطقه از کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha