۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82543792
T T
۰ نفر

برپايي همايش حمايت از مقاومت فلسطين در كويت

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82543792
برپايي همايش حمايت از مقاومت فلسطين در كويت

تهران - ايرنا - همايش مقاومت فلسطين با حضور شخصيتهاي سياسي و فعالان حوزه مقاومت فلسطين روز چهرشنبه به ميزباني كويت برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين همايش كه از سوي انجمن ادباي كويت برگزار شد تعدادي از اديبان كويتي و غيركويتي ياد و خاطره شهداي فلسطيني را گرامي داشته و بر اهميت ادامه رويكرد مقاومت جهت مقابله با اشغالگري هاي صهيونيست ها تاكيد كردند.
در اين همايش سالم الرميضي، سعيد شوارب و سمير عطيه از شعراي حوزه مقاومت با تاكيد بر اهميت دفاع از آرمان هاي قدس اشغالي و لزوم پشتيباني از مظلوميت مردم فلسطين مقابله با صهيونيست ها را امري مهم دانستند.
همچنين تعدادي از فعالان سياسي و گروه هاي سياسي كويتي با برگزاري نشستي ضمن تاكيد بر اهميت ادامه سياست مقاومت در برابر سياست اشغالگري رژيم صهيونيستي هرگونه اقدامي براي عادي سازي روابط و سازش با اسرائيل را مردود و محكوم به شكست دانستند .
عبدالعزيز السوباط نماينده گروه سياسي 'پيشرفت' كويت طي سخناني در اين نشست گفت : اسرائيل امروزه به دنبال نابود كردن هويت فلسطينيان است و بايد مقابله لازم با اين قبيل سياست ها به عمل آيد.
وي افزود: پرونده فلسطين امروزه مهمترين موضوع و پرونده داراي اولويت براي كشورهاي عربي و اسلامي است و بايد با عزمي راسخ در جهت تحقق اهداف مشترك گام برداشت.
در اين نشست همچنين مشاري الابراهيم فعال سياسي كويتي و رئيس تريبون سياسي دمكراتيك كويت در سخناني با اشاره به محنت و رنج و مشكلات گسترده اي كه اسراي فلسطيني دربند زندان هاي اسرائيل با آن مواجه هستند، گفت : زندانيان فلسطيني بيش از يك ماه است كه در شرايط نامناسبي به سر مي برند و سخن از صلح امري مردود است و بالعكس بايد تلاش ها براي منعكس كردن شرايط دشوار و سخت فلسطينيان در عرصه بين المللي فراهم شود.
وي افزود: بايد تدابير از سوي كشورهاي عربي به گونه اي اتخاذ شود كه عادي سازي روابط فرهنگي و تجاري نيز با صهيونيست ها صورت نگيرد، چرا كه آزادسازي فلسطين تنها با ادامه نهضت امكان پذير است.
خاورم*320 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوري