۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82543617
T T
۰ نفر

مناظره انتخاباتی زیبا كلام و رامین در مشهد

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82543617
مناظره انتخاباتی زیبا كلام و رامین در مشهد

مشهد- ایرنا- مناظره ای با محوریت تحلیل انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم روز چهارشنبه با حضور صادق زیباكلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و محمد علی رامین مشاور رسانه ای دولت نهم در دانشكده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، زیبا كلام در این مناطره كه با عنوان غوغای روحانی و با حضور جمع كثیری از دانشجویان برگزار شد ،‌ اظهار كرد: باید به شرایط عادی كشور برگردیم و ارزیابی مناسبی را از اوضاع و احوال كشور ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینكه بر اساس دیدگاه من دو جریان سیاسی در كشور وجود ندارد، خاطر نشان كرد: شاید در دهه 80 می توانستیم در خصوص دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در كشور صحبت كنیم ولیكن در شرایط فعلی به دلیل فرو رفتن جریان اصولگرایی در یك خواب زمستانی نمی توان از دو جریان فعال در كشور نام برد.
این استاد دانشگاه تهران گفت: جریان اصولگرایی نسبت به برخی از تغییرات به وجود آمده در كشور بی تفاوت است هر چند در دوم خرداد 76 انتظار می رفت كه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آن سال این جریان بیدار شود.
زیباكلام با بیان اینكه پیام انتخابات سال 76 در آن برهه بسیار مهم و اساسی بود، خاطر نشان كرد: جریان اصولگرایی در طول سال 52 هفته تریبون نماز جمعه را در اختیار دارد و در طول 24 ساعت صدا و سیما در اختیار آن هاست ولیكن در شرایط فعلی برخی نمی توانند برگزاری چنین مناظره هایی را تحمل كنند.
وی با اشاره به اینكه در سال 84 نیز اصولگرایان توانستند تمامی قوا را در اختیار بگیرند، اظهار كرد: سال 88 نیز اصلاح طلبان را به توطئه و خیانت علیه كشور متهم كردند و با اتوبوس ملت را دور هم جمع كردند و از آن به عنوان یك حماسه یاد كردند.
زیباكلام یادآور شد: بعد از انتخابات 24 خرداد 92 بار دیگر شرایط جدیدی در كشور حاكم شد و حتی در انتخابات مجلس لیست اصولگرایان نتوانست یك نماینده داشته باشد زیرا هر زمان در كشور شورای نگهبان یك پنجره امید را به وجود آورده بود اصلاح طلبان توانستند كرسی هایی را بدست آورند..
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بدون اینكه از این اتفاقات درس بگیرند تلاش كردند كه دولت را تخریب كنند، ظرف دو دهه این ششمین بار بود كه ملت گفتند ما جهان بینی و سیاست خارجی و داخلی شما ( جریان اصولگرایی) را قبول نداریم.
وی با اشاره به اینكه سئوال اساسی این است كه آیا می خواهیم صدای دیگری در این كشور برخواسته شود یا خیر؟، اظهار كرد: برخی در شرایط فعلی می خواهند انتخابات را كوچك جلوه دهند و از آن به عنوان یك دستاورد برای خود یاد می كنند.
زیباكلام با بیان اینكه روند شكل گیری استادی در دانشگاه تهران بسیار سخت و دشوار است، خاطر نشان كرد: من جزو اساتیدی هستم كه در كوتاه ترین زمان ممكن این مراحل را طی كردم و هیچ سالی نگذشته كه گروه و پایه ام را نگرفته باشم، اما با وجود تمامی این موضوعات یك كلام از صحبت های آقای رامین را متوجه نشدم.
وی یادآور شد: افرادی كه امروز با نظرات و دیدگاه های جریان اصولگرایی نسبتی ندارند در آموزش و پرورش و دانشگاه محیط این كشور رشد كرده اند ولیكن برخی نمی خواهند به این موضوعات توجه كنند.
این استاد دانشگاه تهران اظهار كرد: یك جریان سیاسی وقتی شكست می خورد، كار را تعطیل می كند و مسیر طی شده را بررسی می كند، اما آیا اصولگرایی این سئوال را از خود پرسیده است؟
این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: اختلاف اساسی ما این بود كه انقلاب اسلامی ایران برای تحقق آزادی، دموكراسی و آزادی بیان شكل گرفت و در ادامه مبانی همچون آمریكا ستیزی در كشور ترویج پیدا كرد.
وی با بیان اینكه آزادی تمامی زندانیان سیاسی از جمله آرزوهای كسانی بود كه در تظاهرات شركت می كردند، ادامه داد: تنها راهی كه در برابر ما قرار دارد این است كه سعی كنیم نظام اسلامی را به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی برگردانیم.

** هدف اصلی آمریكا این است كه در كشور انتخابات برگزار نشود
مشاور رسانه ای دولت نهم نیز در این نشست خاطر نشان كرد: در شرایط فعلی هركس بتواند جماعت را گیج كند مردم بیشتر از آن استقبال می كنند و تشویقش می كنند.
محمد علی رامین اظهاركرد: نظام جمهوری اسلامی در شرایط فعلی تلاش كرده تا سلطه بین المللی را از بین ببرد و تا كنون در این مسیر بسیار موفق بوده است.
وی با اشاره به اینكه در ابتدای انقلاب سه جریان انقلابی، ضد انقلابی و جریان محافظه كار شكل گرفت، گفت: گروه محافظه كاران ملی در طول تاریخ به عنوان اصولگرا و جریان محافظه كار بین المللی به عنوان اصلاح طلب شناخته شدند.
مشاور رسانه ای دولت نهم اظهار كرد: در طول تاریخ نیز جریان های ضد انقلابی در داخل و خارج از كشور تلاش كردند تا این انقلاب نتواند در مسیر اصلی خود حركت كند.
رامین با اشاره به اینكه بسیاری از كشورها از سلطه آمریكا خارج شده اند، یادآور شد: جمهوری اسلامی با ابزار انتخابات كاری كرده كه آن ها از یك روحانی در داخل كشور حمایت می كنند و نمی خواهند یك روحانی دیگر پیروز میدان شود.
وی ادامه داد: تلاش می كنند در شرایط فعلی جوانان را دچار دو قطبی كنند و مسائلی همچون جنگ و صلح، موافق و مخالف را ترویج می دهند.
این فعال سیاسی اصولگرا با ابیان اینكه باید از افرادی كه چنین موضوعاتی را مطرح می كنند پرسید كه تو چه فردی هستی كه با وجود تو جنگ نمی شود؟ اظهار كرد: آیا رقبای دیگر در انتخابات خشونت طلب و جنگ طلب بودند و با آمدن یك فرد تحت هیچ شرایطی جنگی علیه كشور رخ نمی دهد.
رامین خاطر نشان كرد: سینه برخی از افراد اسرار نظام را در دل خود جای داده است و اگر آن ها بر ملا نمی كنند نشان از اخلاقشان است.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه تهران توسط انگلیسی ها در دوره رضاخان با رویكرد تربیت نیروی انسانی بر اساس سیاست خودشان ساخته شده است، خاطر نشان كرد: جمهوری اسلامی در شرایط فعلی دچار یك تعارض شده زیرا در غرب و اروپا اول نظام آموزشی مدونی را ایجاد می كنند كه دارای یك سری اندیشه ها و انگیزه ها است و بر اساس آن یك نظام سیاسی درست می كنند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هنوز نظام آموزشی جدیدی را تاسیس نكرده است و متاسفانه همان نظام انگلیسی ادامه پیدا كرده است.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: كشورهایی همچون انگلیس و آمریكا تلاش كرده اند تا حتی یكبار انتخابات در كشورهای منطقه برگزار نشود و مردم به پای صندوق های رای نیایند.
رامین تصریح كرد: هدف اصلی آمریكایی ها این است كه انتخابات در كشور برگزار نشود و در این مسیر هركسی قانون كشور را بشكند مورد حمایت غربی ها قرار می گیرد.
مشاور رسانه ای دولت نهم با بیان اینكه من طرفدار شكستن حصر در كشور هستم، خاطر نشان كرد:البته منظور من حصری است كه افرادی آمدند و مورد اعتماد نظام واقع شدند و نظام برای آن ها رای كسب كرد و در نهایت آن ها به رای ملت تمكین نكردند و از كشورهای غربی درخواست كردند كه ایران وارد حصر شدید شود.
رامین در ادامه صحبت های خود با تاكید بر اینكه تمدن سازی در انقلاب اسلامی امری زمان بر است، خاطر نشان كرد: برخی از كشورها برای دست یابی به یك تمدن بیش از 300 سال زمان صرف كرده اند و در این مسیر باید یك نظام اموزشی مناسب نظر گرفته شود.
مشاوره رسانه ای دولت نهم خاطر نشان كرد: جمهوری اسلامی برای احیاء تمدن نوین اسلامی تاسیس شده است و در این مسیر آزادی هم ضد استبداد است ولیكن باید این آزادی تفسیر شود زیرا شاه آزادی جنسی، فحشا و هرزگی را به صورت عمومی تبلیغ و ترویج می كرد.
وی با بیان اینكه فاحشگی و رابطه جنسی دو نفر در ملاء عام به عنوان یك تئاتر اجرا می شد، خاطر نشان كرد: آزادی كه در انقلاب اسلامی مطرح می شود آزادی قانونی و مشروعی است كه در قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته شده است.
رامین یادآور شد: قانون در اختیار دولت ها نیست كه یك دولت بگوید من آزادی را به كشور برمی گردانم و دیگری بگوید من مخالف آزادی هستم.
وی گفت: توهین به شعور هر انسانی یك حقارت انسانی است و هركس بخواهد فرد دیگری را تحقیر كند خودش حقیر می شود، این نظام با وجودی كه یك هدف بسیار بزرگی را دنبال می كند از همین ابزار مردم سالاری استفاده می كند و در این نظام همه در راستای آرمان بزرگ حركت می كنند.
این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان كرد: دولت تلاش كرد با ترفندهای مختلف آرا را به سمت خود جلب كند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نكرد، اما در پایان با رفتار مناسب جریان رقیب؛ هیچ سطل آشغالی در كشور آتش نگرفت.
وی یادآور شد: رئیس دولت دهم هم مردم را خس و خاشاك خطاب نكرد بلكه گفته بود 40 میلیون به خیابان آمدند و تنها 4 نفر خس و خاشاك می خواهند رای ملت را نادیده بگیرند.
رامین ادامه داد: اگر دولتی دنبال كار و تلاش و آبادانی باشد مردم می آیند پای صندوق رای و اگر عملكرد یك دولت مایوس كننده باشد تمامی ظرفیت و امید جامعه از بین ببرد مردم پای صندوق های رای نمی آیند هرچند كه ممكن است با تبلیغات روانی عده ای را به سمت صندوق های رای سوق دهند.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر