۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۱
کد خبر: 82543613
T T
۰ نفر
معاون وزیر كشور:عملیات حسابرسی برای عملكرد 95 شركت پدیده آغاز شده است

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور گفت: عملیات حسابرسی برای عملكرد 95 شركت پدیده آغاز شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، بابك دین پرست در جلسه كارگروه ویژه پیگیری مسائل شركت پدیده با اشاره به فعالیت كنسرسیوم بانكی مربوط به پرداخت مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای حل مشكل شركت پدیده شاندیز افزود: تاكنون 530 میلیارد ریال از مبلغ مصوب به حساب در نظر گرفته شده از سوی بانك صادرات واریز شده است.
دین پرست درباره فعالیت كنسرسیوم بانكی اظهار داشت: طرح توجیهی ‌مالی، ‌فنی و اقتصادی شركت به تایید اعضای كنسرسیوم بانكی رسیده است و بانك مركزی نیز در تاریخ 2/2/96 سال جاری قدرالسهم بانك های صادرات، ملی، ملت، تجارت، ‌سپه و شهر را به این بانك ها ابلاغ كرده است.
وی اظهار داشت: بر اساس آخرین نامه مورخ 1/3/96 بانك صادرات كه عاملیت و محوریت كنسرسیوم را برعهده دارد، ‌بانك صادرات ضمن امضای مشاركت نامه كنسرسیوم، قدرالسهم خود را نیز به حساب سندیكا واریز كرده است.
دین پرست خاطر نشان كرد: بانك های شهر و سپه مشاركت نامه مربوطه را امضاء كرده اند و در حال واریز قدرالسهم خود هستند، بانك تجارت و ملت در حال امضا مشاركت نامه بوده و قدرالسهم خود را با توجه به پاراف اولیه طرح، به حساب سندیكا واریز كرده اند و تنها بانكی كه تا اول خرداد ماه مشاركت نامه را امضا نكرده و قدرالسهم خود را واریز نكرده بود، بانك ملی بوده كه با مذاكرات انجام شده با اعضای هیات مدیره بانك ملی در روز دوشنبه مورخ 1/3/96 مسوولان بانك موصوف آمادگی كامل خود را برای مشاركت در كنسرسیوم اعلام و مقرر شد موضوع را در جلسه روز دوشنبه گذشته هیات مدیره بانك مطرح و مصوب كنند.
دین پرست تاكید كرد:‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع خراسان رضوی نیز در این جلسه و به نقل از آقای كریمی از اعضای هیات مدیره بانك ملی اعلام كرد كه نامبرده روز گذشته و در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید امور شعب بانك ملی خراسان رضوی در مشهد اعلام كردند پرداخت قدرالسهم بانك ملی در جلسه هیات مدیره بانك ملی مصوب شده و بانك ملی با كنسرسیوم متشكله همكاری خواهد كرد.
وی ضمن قدردانی از همكاری های صمیمانه مسوولان بانك مركزی و مدیران عامل بانك های عضو سندیكا و به خصوص مدیر عامل بانك صادرات برای شكل گیری كنسرسیوم و تامین منابع مالی مورد نیاز، از هیات مدیره شركت خواست تا هرچه سریعتر تمهیدات لازم را برای شروع مجدد عملیات اجرایی طرح های پدیده فراهم كنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور گفت: عملیات حسابرسی برای عملكرد 95 شركت پدیده آغاز شده است.
سیام**1751
تنظیم: خسرو محمدی*انتشار:امیركاردان راد