۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82543378
T T
۰ نفر
جام جهانی فوتبال جوانان/ایران با چهارگل مقابل زامبیا شكست خورد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال زیر 20 سال كشورمان در دومین دیدار از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی با چهار گل مقابل تیم جوانان زامبیا شكست خورد تا صعودش به مرحله بعدی در مصاف با پرتغال تعیین شود.

مصاف ملی پوشان جوان فوتبال كشورمان مقابل زامبیا از ساعت 12 و 30 دقیقه روز چهارشنبه با قضاوت «آنتونیو ماتئو» از اسپانیا در جزیره ججو كره جنوبی آغاز شد و در نهایت تیم جوانان زامبیا 4 بر 2 به پیروزی رسید.
«رضا شكاری» در دقیقه 7 و 49 دو گل ایران را به ثمر رساند و «ساكالا» در دقایق 54، «اسنوك میوپو» در دقیقه 59، «امانوئل باندا» در دقیقه 65 و «دكا»‌ در دقیقه 72 گلزنان تیم زامبیا بودند.
بازیكنان ایران نیمه نخست بازی را هجومی آغاز كردند و در دقیقه دوم «رضا شكاری»‌ در محوطه 18 قدم تیم زامبیا در موقعیتی تك به تك با دروازه بان، پاس خوبی را دریافت كرد كه با بی دقتی این فرصت ایده آل را به بیرون زد.
شكاری كه اخیرا با باشگاه روستوف روسیه به توافق رسیده است در دقیقه هفت از اشتباه دروازه بان تیم زامبیا در شروع مجدد بازی نهایت استفاده را برد و پس از دریافت توپ با حضور در محوطه 18 قدم تیم قهرمان آفریقا، دومین فرصت تك به تك خود را تبدیل به گل برتری ایران كرد.
تیم جوانان فوتبال زامبیا كه در نخستن دیدارشان مقابل پرتغال به برتری دو بر یك رسیده بودند، برای جبران گل خورده به بازی هجومی روی آورند و در دقایقی از بازی نیز فرصت هایی توسط «جونیور ساكالا»‌ بدست آورند كه در ضربات نهایی موفق نبود تا شاگردان «امیر حسین پیروانی» سرمربی تیم جوانان با برتری یك بر صفر به رختكن بروند.
با شروع نیمه دوم «امید نورافكن» درون محوطه 18 تیم آفریقایی نفوذ كرد و در نهایت توسط بازیكن زامبیا سرنگون شد تا داور اسپانیایی نقطه پنالتی را اعلام كند. «رضا شكاری» نیز پشت این ضربه ایستاد و خلاف جهت حركت دروازه بان توپ را به تور دروازه چسباند.
تیم زیر 20 سال زامبیا كه خود را شكست خورده می دید، به بازی تهاجمی روی آورد تا در دقیقه 54 «جونیور ساكالا» توپ ارسالی را كه از مدافعان ایران گذشته بود، پس از دریافت و كنترل زیبا با شوتی سر ضرب از كنار دستان «میرزا زاد» گلر ایران به گل نخست تیم خود تبدیل كند.
«اسنوك میوپو»‌در دقیقه 59 با شوتی از راه دور دومین گل تیم زامبیا را به ثمر رساند و« مانوئل باندا» در دقیقه 65 با استفاده از به هم ریختگی دفاع تیم ایران و در چند رفت و برگشت توپ، سومین گل نماینده فوتبال آفریقا را به ثمر رساند.
در دقیقه 72 «داكا» بازیكن تیم زامبیا در پشت محوطه 18 قدم ایران در موقعیت شوت زنی قرار گرفت و ضربه وی نیزاز كنار دستان «میرزا زاد» وارد دروازه ایران شد تا بازیكنان فوتبالیست ایران در فاصله 20 دقیقه 4 گل دریافت كنند.
تلاش بازیكنان زیر 20 سال ایران برای جبران نتیجه بازی بی ثمر بود تا صعود ملی پوشان ایران به مرحله بعدی را مصاف 6 خرداد آنان مقابل پرتغال تعیین كند.
در دیگر دیدار همزمان این رقابت ها و از گروه D تیم زیر20 سال ایتالیا با دو گل آفریقای جنوبی را شكست داد.
جام جهانی فوتبال جوانان با حضور 24 تیم از 31 اردیبهشت ماه به میزبانی جزیره ججو كره جنوبی آغاز شده است.
تركیب تیم ایران در نیمه نخست به این شرح است:
نیما میرزا زاد، علی شهسواری، عارف آقاسی، مهران درخشان مهر، نیما طاهری، امید نورافكن، محمد سلطانی(68 عارف غلامی)، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد مهدی مهدی خانی(80 امیر روستایی)، رضا جعفری(72 مهدی قائدی) و رضا شكاری.
همچنین تركیب تیم جوانان زامبیا با سرمبیگری بستون چامبشی به این شرح است: نانگانی باندا، سلیمان ساكالا، شمی میامبه، موزس نیوندو، پروسپر چیلویا، بویه سیامه، اسنوك میوپو، امانوئل باندا، كانلید لاچانگا(46 داكا)، ادوارد چیلوفا(88 سیامی) و جونیور ساكالا.
شاگردان «امیرحسین پیروانی» در نخستین دیدار برابر كاستاریكا به پیروزی یك بر صفر رسیدند.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی**9029**
خبرنگار: محمد مهدی موذن**انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر