۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82543329
T T
۰ نفر
يك هزار و 250 دانشجوي غيرايراني در دانشگاه بين المللي امام (ره) تحصيل مي كنند

قزوين-ايرنا-رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) از تحصيل يك هزار و 250 دانشجوي غيرايراني در اين دانشگاه خبر داد و گفت: اين تعداد 15 درصد كل دانشجويان دانشگاه را تشكيل مي دهند.

به گزارش ايرنا، سيد ابوالحسن نائيني روز چهارشنبه در اولين همايش بزرگداشت روز بين الملل كه در دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) برگزار شد،دانشجويان چيني و افغاني را پرتعداد ترين مليت ها در بين دانشجويان اين دانشگاه دانست و افزود: هدف گذاري اين دانشگاه آن است تا تعداد دانشجويان غيرايراني به 50درصد كل دانشجويان افزايش پيدا كند.
وي اضافه كرد: اين دانشگاه با داشتن يكي از بزرگ ترين و اولين مركز آموزش زبان فارسي و اساتيد مجرب آمادگي پذيرش دانشجويان كشورهاي مختلف را خصوصا در مقطع تحصيلات تكميلي دارد.
نائيني،تبادل استاد و دانشجو و علم و فناوري،تعريف پروژه هاي تحقيقاتي بر اساس نياز را كه خصوصا در دولت تدبير و اميد كه بر بازشدن دروازه هاي كشور به فعاليت هاي بين المللي تاكيد دارد را از برنامه هاي مهم اين دانشگاه برشمرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: دانشگاه از سال هاي آينده گسترش دانشجويان غيرايراني را با شتاب بيشتري پيگيري و تبادلات فرهنگي خصوصا بين كشورهاي همسايه را به طور جدي تر مورد توجه قرار خواهد داد.
معاون امور بين الملل دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به نحوه و علت برپايي اولين بزرگداشت روز بين الملل گفت: در راستاي تصويب اعضاي همايش آينده آموزش عالي در ايران كه سال گذشته در اين دانشگاه برگزار شد روز 29 ارديبهشت به عنوان روز بين الملل تعيين شد كه با توجه به برپايي انتخابات ،مراسم بزرگداشت اولين روز بين الملل به امروز سوم خرداد موكول شد.
روح الله بيات افزود: در چهارسال اخير كه با تدبير دولت،گفتمان بين المللي سازي با جديت آغاز شده ، لازم است ذهنيت هاي دانشجويان در اين خصوص باز شود.
وي اضافه كرد: اميدواريم با برگزاري مراسم هاي بزرگداشت روز بين الملل، اهداف ملي و بين المللي با اين ارتباطات تامين و تقويت شود.
هشت هزار و 500دانشجو در هفت دانشكده دانشگاه بين المللي امام خميني(ره)تحصيل مي كنند.
7388*3013
خبرنگار:پريسا نوروزي**انتشار دهنده: رضا اولادي