۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82543281
T T
۰ نفر

حل و فصل اختلافات اپل و نوكيا در خصوص حق اختراع

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82543281
حل و فصل اختلافات اپل و نوكيا در خصوص حق اختراع

تهران - ايرنا - دو شركت اپل و نوكيا پس از يك دوره اختلاف درباره اختراعات به ثبت رسيده شركت نوكيا بالاخره به توافق رسيدند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمي ايرنا از تلگراف، اين دو شركت پنج ماه پس از تعقيب قانوني يكديگر در خصوص اختراعات ثبت شده نوكيا، روز گذشته در يك بيانيه مشترك حصول توافق در اين زمينه را رسما اعلام كردند.
بر اساسا اين توافق مقرر شده است اپل پس از پرداخت يك مبلغ كلي و هزينه‌هاي آتي بهره‌برداري از اختراعات ثبت شده نوكيا، بتواند اين اختراعات را در محصولات خود مورد استفاده قرار دهد.
با وجود اين كه درآمد اصلي شركت نوكيا پس از فروش كسب و كار گوشي‌هاي هوشمند به مايكروسافت در سال 2013 ميلادي، از تامين زيرساخت‌هاي ارتباطي حاصل مي‌شود، اين شركت همواره نيم‌نگاهي هم به درآمدزايي از طريق ثبت اختراعات ارزشمند در حوزه گوشي‌هاي هوشمند داشته است.
سال گذشته ميلادي پس از اين كه يك قرارداد بلندمدت اپل و نوكيا به پايان رسيد، نوكيا به دليل سوء استفاده از 32 اختراع ثبت شده خود در جريان توليد گوشي iPhone عليه شركت اپل اقامه دعوا كرد. اپل هم متقابلا اقامه دعوا كرد و مدعي شد كه اين شركت اختراعات ثبت شده را مورد سوء‌استفاده قرار داده و در يك محيط منصفانه مجوز بهره‌برداري از آن‌ها را صادر نكرده است و خواهان صدور مجوز بهره‌برداري اجباري شد.
تحليلگران معتقدند اين توافق براي شركت نوكيا صدها ميليون دلار منفعت داشته است و اين توافق در نهايت موجب افزايش 7 درصدي ارزش سهام نوكيا در بورس شد.
علمي (6)**9259**1440
مترجم: سپيده علي كاشاني** انتشار: گلشن
۰ نفر