۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82542926
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: سوم خرداد نقطه عطفي در تاريخ دفاع مقدس است

تبريز- ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: سوم خرداد سال 1361 نقطه عطفي در تاريخ دفاع مقدس است كه موازنه جنگ را به نفع ما تغيير داد.

به گزارش ايرنا، آيت الله محسن مجتهد شبستري روز چهارشنبه در آئين صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح در قرارگاه سپاه عاشورا با بيان اينكه مجاهدت و حماسه آفريني رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بي نظير است، گفت: در جنگ تحميلي، اعجاز مقاومت اسلامي بر تارك تاريخ معاصر رقم خورد.
وي با بيان اينكه جنگ تحميلي پس از فتح خرمشهر وارد مرحله نويني شد، گفت: رزمندگان ما در دفاع مقدس آيات قرآن را تفسير كردند.
امام جمعه تبريز اظهاركرد: جهاد في سبيل الله مايه عزت مسلمانان است و در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما اين موضوع را ثابت كردند.
وي با اشاره به اينكه مدافعان حرم راه شهداي دفاع مقدس را ادامه مي دهند، گفت: امنيت كنوني كشور به بركت رشادت شهدا و ايثارگران است.
فرمانده سپاه عاشورا هم با يادآوري اينكه در سال 1358 ارتش صدام با پشتيباني استكبار وارد جنگ نيابتي شد، افزود: دشمن گمان مي كرد به لحاظ نامناسب بودن وضعيت سياسي و اجتماعي ما خواهد توانست به آساني بر كشور ما غلبه كند.
سردار سرتيپ دوم پاسدار غلام عسكر كريميان با اشاره به اينكه ارتش تا دندان مسلح صدام در ورودي خرمشهر متوقف شد، گفت: شهيد محمد جهان آرا به همراه تفنگ داران نيروي دريايي و تعدادي از مردم عادي كه با دست خالي اما ايماني بالا وارد ميدان جنگ شده بودند، 34 روز نيروهاي بعثي را پشت دروازه شهر زمين گير كردند.
وي با اشاره به اينكه سوم خرداد با عنوان روز مقاومت و پيروزي ثبت شده است، گفت: با روحيه شهادت طلبي و استكبار ستيزي توانستيم انقلاب اسلامي را حفظ كنيم.
سردار كريميان با بيان اينكه در زمان حاضر در جبهه هاي جنگ نرم، سخت و امنيتي با دشمن درگيريم، اظهاركرد: براي پيروزي نيازمند همان روحيه فتح خرمشهر هستيم.
به گزارش ايرنا، اين آئين كه با حضور استاندار آذربايجان شرقي برگزار شد با تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران همچنين انجام حركات نمايشي توسط يگان رزمي عمار سپاه عاشورا همراه بود.
خرمشهر پس از 578 روز اشغال توسط رژيم بعث با انجام عمليات بيت المقدس در سوم خرداد 1361 آزاد شد.
خبرنگار: پرويز انصاري** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183