۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82537272
T T
۰ نفر
حضور باشكوه ايرانيان مقيم بوسني در انتخابات رياست جمهوري

بلگراد-ايرنا- ايرانيان مقيم بوسني و هرزگوين از ساعات هشت صبح جمعه به وقت محلي( 10.30 به وقت ايران) با حضور در سفارت ايران در سارايوو در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران شركت كردند و آراء خود را به صندوق راي ريختند

به گزارش ايرنا، «محمود حيدري» سفير ايران در بوسني و هرزگوين با تاكيد بر لزوم حضور هرچه بيشتر ايرانيان خارج از كشور در اين انتخابات گفت: تمهيدات لازم براي حضور هموطنان مقيم بوسني در انتخابات رياست جمهوري پيش بيني شده است.
وي اضافه كرد: شعبه اخذ راي در محل سفارت ايران در سارايوو از ساعت 8 صبح باز شده و تا ساعت 18 امروز براي راي دهندگان باز خواهد بود.
يكي از هموطنان حاضر در محل راي گيري با قدرداني از فرصت فراهم شده براي مشاركت ايرانيان خارج كشور در انتخابات رياست جمهوري گفت: مقيم نروژ هستم و براي مسافرت به شهر دوبرونيك آمده بودم، به خاطر اينكه راي بدهم از دوبرونيك پنج ساعت رانندگي كردم تا به سارايوو برسم و بتوانم در راي گيري شركت كنم.
شهروند ديگر ايراني از سارايوو كه براي دادن راي به سفارت آمده بود، گفت: وظيفه خود مي دانم كه با شركت در انتخابات رياست جمهوري به سهم خود در سرنوشت و آينده كشورمان تاثيرگذار باشم.
دوازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري ايران روز جمعه 29 ارديبهشت ماه امسال همزمان با داخل كشور در سفارتخانه و سركنسولگري هاي 102 كشور خارجي در 310 شعبه راي گيري براي هموطنان ايراني مقيم اين كشورها نيز درحال برگزاري است . بيش از 56 ميليون و 410 هزار نفر واجدان شرايط حضور در انتخابات 29 ارديبهشت هستند كه از اين تعداد بيش از يك ميليون و 350 هزار نفر رأي اولي خواهند بود.
دارا بودن تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران و داشتن 18 سال تمام تا 29 ارديبهشت امسال از جمله شرايط شركت كنندگان در انتخابات براي راي دادن است و شركت كنندگان همچنين بايد براي دادن راي، شناسنامه و كارت ملي خود را به همراه داشته باشند، اما ايرانيان خارج از كشور درصورت همراه نداشتن شناسنامه و كارت ملي مي توانند با ارائه گذرنامه معتبر ايراني در انتخابات شركت كنند.
شبك**اروپام**436**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي