۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82536855
T T
۰ نفر

روز درخشش ملت؛

حضور چشم گیر مردم طبس پای صندوق های رای

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82536855
حضور چشم گیر مردم طبس پای صندوق های رای

بیرجند - ایرنا - معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: مردم این شهرستان از همان ساعت ابتدایی آغاز رای گیری حضور بسیار خوب و پر رنگی پای صندوق های رای داشتند.

سیدمهدی طلائی مقدم روز جمعه پیش از انداختن رای خود به صندوق رای در جمع خبرنگاران در مورد درصد مشاركت مردم طبس افزود: امیدواریم كه 80 تا 85 درصد مردم حتی در برخی از مناطق حضور 100 درصدی در شهرستان طبس داشته باشیم.
وی ادامه داد: با هماهنگی بسیار خوبی كه بین هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی در شهرستان طبس وجود دارد راس ساعت 8 صبح در 74 شعبه اخذ رای، روند رای گیری شروع شده است.
فرماندار ویژه طبس بیان كرد: تا این لحظه مشكلی در شعبه های اخذ رای مشاهده نشده است.
وی تاكید كرد: از همشهریان استدعا دارم كه رای دادن را به ساعت پایانی موكول نكنند و همه مردم نیز حضور پیدا كنند تا شركت حداكثری را در شهرستان رقم بزنیم.
طلائی مقدم در پاسخ به این كه آیا برای رای گیری از نقاط دوردست شهرستان از بالگرد استفاده خواهد شد، بیان كرد: از بالگرد برای پراكندگی جمعیت استفاده نمی شود بلكه برای اماكنی كه سخت گذر است استفاده می شود كه در شهرستان چنین مكانی وجود ندارد.
وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان طبس را 50 هزار و 432 نفر عنوان كرد و افزود: از این تعداد 2هزار و 300 نفر رای اولی هستند.
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: 65 هزار تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به شهرستان طبس اختصاص یافته است.
وی با بیان این كه طبس در این دوره از انتخابات دارای 74 شعبه اخذ رأی است افزود: از این تعداد 30 شعبه ثابت و 44 شعبه سیار است و حدود هزار و 500 نفر كار برگزاری انتخابات را در این شهرستان بر عهده دارند.
شهرستان طبس با 75هزار نفر جمعیت و 57هزار كیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270كیلومتری غرب بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشكورجیری