۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۲
کد خبر: 82536798
T T
۰ نفر
امام جمعه ملاير: كارآمدي نظام از دستاوردهاي مهم انتخابات است

ملاير- ايرنا - امام جمعه ملاير گفت: توليد فزاينده قدرت ملي و كارآمدي نظام از دستاوردهاي مهم انتخابات است و حضور چشمگير و مشاركت پرشور مردم در انتخابات قدرت ملي نظام را تحكيم بخشيده و كارآمدي نظام را براي خدمت بيشتر تقويت مي كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراري در خطبه هاي عبادي و سياسي نماز جمعه ملاير در مسجد جامع اين شهر اظهار كرد: دشمن همواره از سيل عظيم و ميليوني ملت ايران در عرصه هاي مختلفي همچون انتخابات ترس و واهمه دارد و از اين حضور پرشور مردم در هراس است.
وي افزود: همانگونه كه دشمن از حضور ميليوني مردم ايران در عرصه هاي مختلف سيلي محكمي خورده، از اين به بعد نيز تا زماني كه مردم اين حضور را از خود به نمايش مي گذارند، دشمن نمي تواند دست از پا خطا كند.
وي سلامت انتخابات، برقراري امنيت، نتيجه انتخابات و تمكين به قانون را از مولفه هاي مهم در برگزاري انتخابات عنوان كرد و افزود: نبايد در راي مردم دخالت كرد و امنيت در قبل، حين و پس از انتخابات به خوبي برقرار شود و بايد بر اساس قانون عمل كنيم.
حجت الاسلام برقراري با بيان اينكه نتيجه انتخابات هر چه باشد، براي همه ما قابل احترام است ادامه داد: زمانيكه انقلاب را با شاخصه مهم دموكراسي پذيرفتيم، بايد به انتخاب مردم احترام قائل شويم.
خطيب جمعه ملاير رقابت تنگاتنگ و با احترام كانديداهاي رياست جمهوري را نتيجه فرهنگ افتخار آفرين ملت ايران دانست و بيان كرد: پيش بيني ما اين است كه پس از انتخابات رقابت هاي با ارزش به رفاقت هاي ارزشمندي تبديل خواهد شد.
حجت الاسلام برقراري با تاكيد بر اينكه ملت ايران همواره در همه عرصه ها ايستاده اند و صحنه را ترك نمي كنند افزود: منتخب مردم بايد در تراز نظام اسلامي باشد و عدالت را توام با معنويت به كار گيرد.
وي رعايت تقواي الهي، داشتن روحيه جهادي، خدمتگزاري بي منت، ولايت مداري، نقدپذيري، مبارزه جدي با فساد، فقر و تبعيض را از ديگر شاخصه هاي منتخب مردم برشمرد و گفت: منتخب رياست جمهوري بايد مديريتي كارآمد داشته باشد.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام برقراري با اشاره به حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي اظهار كرد: امروز روز ايستادگي در مقابل هجمه هاي دشمنان، روز فريب نخوردن چراغ سبزهاي دشمن، شناخت حق از باطل، خنثي كردن تبليغات دشمن و روز تصميم گيري درست براي انتخاب اصلح است.
وي با بيان اينكه دشمنان خود به سالم بودن انتخابات ايران اقرار كرده اند، گفت: با مشاركت پرشور مردم در انتخابات هجمه هاي دشمنان خنثي شده و اين حضور در عرصه هاي بين المللي به نمايش گذاشته مي شود.
امروز(جمعه) در حدود يك هزار و 370 شعبه اخذ راي در استان همدان آغاز شد و 20 هزار تن كار اجرايي انتخابات را عهده دار هستند.
طبق آخرين آمار دريافتي از سرشماري نفوس و مسكن سال 95، يك ميليون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرايط لازم براي حضور در پاي صندوق هاي راي دارند كه حدود 34 هزار و 600 نفر در اين استان راي اولي هستند و براي اولين بار در انتخابات 29 ارديبهشت ماه در انتخابات حضور مي يابند.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا