۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82535183
T T
۰ نفر

يزدي نيوز: شهر من اخلاق مي خواهد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82535183
يزدي نيوز: شهر من اخلاق مي خواهد

يزد - ايرنا - سايت خبري يزدي نيوز در مطلبي با عنوان شهر من اخلاق مي خواهد به اهميت موضوع اخلاق در تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا پرداخته است.

در اين مطلب به قلم علي اكبر قيومي آمده است: اين روزها در شهر من زلزله آمد و شهرم زير آوار تبليغات پنهان شد،خروارها كاغذ در و ديوار شهرم را پوشانده است.
حتي پل ها، برج هاي روشنايي و درختان نيز از اين طوفان كاغذي و رنگارنگ در امان نمانده اند، هر كس با رنگي و لعابي و هر دسته با شعاري، شعري و شيوه اي!!
كمبودها و كاستي هاي پرشمار شهر را با هزاران رنگ و زبان، بزرگ و برجسته ساخته و براي ساختن شهري آرماني و عاري از عيوب چه قول ها نداده و قرارها كه نگذاشته اند.
هر كس پنجره اي به نيازهاي پرشمار شهر گشوده است كه: شهرم معمار و شهرساز مي خواهد، شهرم باغ و بوستان و بلوار مي خواهد، شهرم مدير و حقوقدان مي خواهد، شهرم عدالت و نشاط مي خواهد، شهرم گردشگري و اقتصاد مي خواهد و...
اگرچه تمامي اين موارد كه مي توان فهرست بزرگ ديگري نيز بدان افزود به جاي خويش شايسته و نيكوست، اما برادر عزيز و خواهر محترم، شهر من بيش از هرچيز و پيش از هر چيز، به 'اخلاق' نيازمند است.
منظور من از اخلاق در اين جايگاه اخلاق رباني و عرفان الهي نيست بلكه حداقلي از وجدان و انسانيت و انصاف است كه اگر خود را براي كاري با اين درجه از اهميت شايسته نمي دانيم، داوطلب اجراي آن نشويم.
انتخابات، پهنه خودآرايي، نمايشگري و تبليغات شخصي نيست بلكه عرصه به ميدان آوردن تجارب و تخصص ها براي ساختن شهري بهتر است.
البته ما در ديگر انتخابات نظير مجلس و حتي رياست جمهوري هم با چنين پديده اي مواجهيم كه گروهي بدون هيچ سنخيت و سابقه اي خود را داوطلب نمايندگي مجلس و يا رياست جمهوري مي كنند، اين معضل علاوه بر آنكه دلايلي قانوني دارد اما ريشه هايي اجتماعي داشته و بيش از چيز از جنس بداخلاقي و توهم است.
علاوه بر اين، فضاي آلوده، رنگارنگ، پرهزينه و پوپوليستي تبليغاتي در جامعه اي چون ايران كه فاقد نهادهاي مدني ساختاريافته و قانونمند است، هزينه ها را براي حضور نخبگان و فرهيختگان (كه تجانس كمتري با اينگونه فضاها دارند) بيشتر ساخته و جامعه را از هنر و حضور ايشان محروم مي سازد.
البته قطعاً و حتماً افرادي شايسته و توانمند در ميان انبوه كانديداهاي موجود حاضرند و اميدوارم توده هاي مردم با حضور آگاهانه و بررسي انتقادي داوطلبان محترم، براي افرادي ذي صلاح، مجال و موقعيت خدمت فراهم آورده و با 'رأي' قاطع خود پاسخ بداخلاقي ها را بدهند.
7532/ 6014/ دريافت كننده: سعيد صادقي مقدم** كاظم شاملو*
irnayazdd@