۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۴۰
کد خبر: 82528296
T T
۰ نفر

ياسر هاشمي: روحاني عقلانيت و اخلاق را به كشور بازگرداند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۴۰
کد خبر: 82528296
ياسر هاشمي: روحاني عقلانيت و اخلاق را به كشور بازگرداند

ساوه - ايرنا - ياسر هاشمي فرزند مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: دكتر روحاني با انتخاب درست مردم در سال 92، عقلانيت و اخلاق را به كشور بازگرداند.

به گزارش ايرنا،هاشمي عصر شنبه در ستاد اصلاح طلبان ساوه در جمع حاميان دكتر روحاني افزود: در سال 92 مردم براي اينكه انقلاب به ريل اصلي خود بازگردد، پاي صندوق هاي راي آمدند.
وي اظهار كرد: در حقيقت مردم به دولت يازدهم براي به بازگشت انقلاب به مسير اصلي راي دادند و پرچمدار اين وظيفه سخت و سنگين دكتر روحاني بود.
وي ادامه داد: اين مسئوليت خطير دولت يازدهم در مقابل افرادي بود كه منافع خود را در اين حركت نمي ديدند، ظاهر مردمي مي گرفتند اما مردمي نبودند.
هاشمي گفت: امروز يك حركت ملي آغاز شده و نبايد اجازه داد پيام آيت الله هاشمي و پيام دولت روحاني مبني بر عدم بازگشت به عقب ناقص بماند.
وي اضافه كرد: مرحوم آيت الله هاشمي تنها شخصيت سياسي جهان بود كه هر شب يك صفحه از خاطرات روزانه سياسي خود را مي نوشت و به همين دليل خاطرات دقيقي از اوضاع سياسي ايران از سال 60 تا 95 در اختيار داريم.
وي گفت: در تدوين اين خاطرات، سال 60 را سال عبورر از بحران نامگذاري كرديم چرا كه اتفاق هاي ناگواري از جمله ترور آيت الله خامنه اي، شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش، شهادت شهيدان رجايي و باهنر و حوادث شهداي محراب در اين سال رخ داد.
وي افزود: در آن سال اختلافات ميان ارتش و سپاه تاثير نامطلوبي روي كشور گذاشته بود كه با درايت مسئولان كشور از تمامي اين بحران ها عبور كرديم.
وي ادامه داد: با اين وجود مرحوم آيت الله هاشمي آن دوران را سخت نمي دانستند و بدترين دوره كشور را دوران دولت مهرورزي به ويژه پس از سال 88 مي دانستند.
وي بيان كرد: با وجود مشكلات كشور اما ايران در ريل خود حركت مي كرد اما در دوران مهرورزي كشور از اخلاق دور شد.
فرزند مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني تصرح كرد: انقلاب نكرديم تا بي اخلاقي، دروغ و وعده هاي دورغين در كشور حاكم شود و در مقابل مردم خودمان بايستيم ، تنها شعار ما ' استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي بود .
هاشمي گفت: آيت الله هاشمي احساس مي كرد در دوران پاياني دولت گذشته انقلاب از ريل اصلي خود خارج شده و به همين دليل تلاش كرد مردم را نسبت به وضعيت خطرناك شرايط حاكم آگاه كند كه با پشتيباني ملت، اين اتفاق در سال 92 رخ داد.
وي افزود: مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني در دوران سختي ها و رد صلاحيت نيز با نظام قهر نكرد، صبر و تحمل پيشه كرد و منافع شخصي را با منافع انقلاب جابه جا نكرد كه اين بيانگر ريشه اخلاقي ايشان بود.
وي اضافه كرد: هرچه از انقلاب گذشت اندكي از شعارهاي اصلي انقلاب فاصله گرفتيم، اما در سال 92 مردم انقلاب را به ريل خود بازگرداندند.
وي با اشاره به مناظره هاي تلويزيوني گفت: گويا در ذات جريان اصولگرا بي اخلاقي ها وجود دارد و منتقدان دولت و اصولگرايان چرا نمي خواهند با صداقت و درستي حرف بزنند؟
وي اظهار كرد: مادامي كه آنها نيايند و از گذشته خودشان از مردم عذرخواهي نكنند در دل مردم جاي ندارند.
وي موضوع اصلي انتخابات را مشاركت و حضور گسترده مردمي دانست و گفت: تجربه و عقل نشان داده هرچه تصميمات كشور با مشاركت بالاي مردم گرفته شده، تصميم درستي بوده است.
وي بيان كرد: در سال 92 كه دكتر روحاني دولت را تحويل گرفت اقتصاد نابه سامان و تورم به بالاترين حد رسيده بود، اشتغال حدود صفر درصد ، رشد اقتصادي منفي و ايران هراسي دنيا را فراگرفته بود و رفتارهاي ديپلماسي ايران، اسراييل را در دنيا مظلوم كرده بود.
ياسر هاشمي ادامه داد: امروز هرچند به دليل خرابه هاي سنگين گذشته، مشكلات اقتصادي وجود دارد اما به همت دولت يازدهم، تورم مهار شده است.
وي با اشاره به اينكه امروز آگاهي مردم كشور بسيار بالا رفته، افزود: آگاهي مردم مطلوب است و در مقابل تهمت و دروغ فريب نمي خورند .
وي گفت: انتظار مي رود با آگاهي و افزايش شعور مردم، در انتخابات پيش رو تصميم درست و دقيقي گرفته شود .
اين حامي دكتر روحاني ادامه داد: مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني تصميمات را بر اساس فكر، انديشه، مطالبه و رفاه مردم مي گرفتند و امروز نيز نيز اولويت اين دولت رفاه مردم است.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وپنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي روز 29 ارديبهشت برگزار مي شود.
7269/3075/6016خبرنگار: الهام بابايي***انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده