۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82527761
T T
۰ نفر
يك مسئول حوزوي: نامزدهاي انتخاباتي وعده هاي غير كارشناسي ندهند

مشهد - ايرنا - معاون فرهنگي و اجتماعي حوزه علميه خراسان گفت: نامزدهاي انتخابات بايد وعده اي ندهند كه انجام شدني نيست و بايد قبل از وعده دادن با چند كارشناس صحبت كنند كه آيا وعده آنها محقق مي شود يا عملي نيست.

حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر نوايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كسي كه بداند وعده اي خلاف واقع است و به طور علمي يا عملي مي داند آن وعده محقق نمي شود سخن او كذب شمرده مي شود.
وي با بيان اينكه كذب، افترا و تدليس، در روايات اسلامي به شدت مذموم شمرده شده است اظهار كرد: دروغ جزء مصاديق بارز فتنه اجتماعي است و فريب دادن مردم از بدترين كارها و منشاء بسياري از مفاسد است.
معاون فرهنگي و اجتماعي حوزه علميه خراسان ادامه داد: گاهي عده اي با تدليس و به عبارتي سخن غير واقعي را زينت دادن، ديگران را فريب مي دهند و همه به اين خاطر است كه موضوع انتخابات براي بعضي افراد به عنوان يك پست و موقعيت و منصب اجتماعي مهم مطرح است و مي خواهند به هر وسيله به آن دست يابند.
حجت الاسلام و المسلمين نوايي افزود: چنين افرادي كه پست و مقام را وسيله شهرت قرار مي دهند با وعده هاي دروغ و كذب افراد را فريب مي دهند كه سرچشمه همه دروغ ها و تدليس ها ضعف روحي، مصلحت سنجي هاي شخصي، جناح گرايي و سياسي بازي است.
وي، تشويق جامعه به دروغگويي و دور شدن جامعه از دين را از پيامدهاي دروغ هاي انتخاباتي برشمرد و اظهار كرد: دروغ به عنوان مقدمه فتنه اجتماعي نيز شمرده مي شود.
وي افزود: گاهي افراد پاك، وارسته، زاهد، سالم، متقي، عادل و بصير مانند حضرت علي(ع) و يا امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب سخني را بيان مي كنند كه سخن واقع است و سخن صحيح و درست انسان را به سمت خوبي مي كشاند.
وي با بيان اينكه منتخب مردم در مردم سالاري ديني بايد متدين، باتقوا، ولايتمدار، عدالت گرا، انقلابي، همسو با نظام اسلامي و تابع رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب باشد افزود: يك نامزد انتخاباتي حريص، دنياگرا، رانت خوار، داري پيشينه بد و جناح گرا نبايد باشد.
معاون فرهنگي و اجتماعي حوزه علميه خراسان ادامه داد: يك نامزد انتخابات و منتخب مردم بايد درد مردم و جامعه را كشيده، دغدغه مند مردم و مردم گرا باشد و درد انسانيت داشته باشد چرا كه در اسلام گزينش ها نسبت به نظام هاي ليبرال دموكراسي غربي و ديگر نظام هاي رايج متفاوت است .
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا 29 ارديبهشت ماه جاري برگزار مي شود.
7507/ 6012خبرنگار: مصطفي نخعي** علي حيدر شاه حسيني