۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82527686
T T
۰ نفر
وحدت و همدلي مسئولان،مقوم نظام سياسي و محرك انگيزه هاي مردمي - سيدشهاب الدين چاوشي*

تهران - انقلاب اسلامي اميدهاي فراواني را در دل­ هاي محرومان جهان برانگيخته است.

دولت جمهوري اسلامي ايران در دنيا به عنوان يك نظام سياسيِ طرفدار محرومين و مخالفِ محروميت انسان­ ها از حقوق الهي و اساسي ­شان، شناخته شده است و بر همه ما لازم است كه براي صيانت از اين جايگاه تلاش نماييم.
امروز جمهوري اسلامي به مرتبه قابل قبولي از نظر اقتدار و اعتبار جهاني رسيده و در قبال زورگويي قدرت­ هاي سلطه ­گر، با اتكاء به مردم خويش و اراده نافذ حق تعالي، محكم و استوار ايستاده است.
وحدت و همدلي همه نيروهاي وفادار به ميهن و دوستدار ارزش ­هاي شناخته شدۀ انقلاب اسلامي چون مردم ­دوستي، صلح­ طلبي، همزيستي مسالمت­ آميز و تلاش براي رفع محروميت­ ها، مي ­تواند مُقوِم نظام سياسي و مُحرك انگيزه­ هاي مردمي در جهت صيانت از يكپارچگي نظام اسلامي باشد.
ملت بزرگ ايران امروز در آستانه مسابقه و رقابت بزرگ سراسري قرار گرفته و چشمان دنيا متوجه رفتار سياسي ايرانيان است كه كدام مشي را برمي ­گزينند؟ و چگونه مي­ خواهند از موجوديت نظام و كشور خود در مقابل هجمه ­هاي نظام سلطه، صيانت كنند؟
مشاركت سياسي، مقوم بنيان هاي اقتدار ملي كشور است و بخش اعظمي از آن در گرو تلاش و احساس مسئوليت يكايك مردم ايران است.
نقش بي ­بديل ايران، در تأمين امنيت داخلي و ايفاي نقش براي جلوگيري از وخيم­ تر شدن اوضاع امنيتي منطقه، مورد توجه افكارعمومي در جهان قرار گرفته است.
اين فرصت كم­ نظير در تقويت ثبات سياسي كشور با انتخابات 29 ارديبهشت، بيش از پيش قابل تثبيت است مشروط بر اينكه، رقابت­ هاي منطقي، همچنان تعيين كننده باشد. همه بايد با تأسي به كلام نوراني خداوند سبحان: «واعتصموا بحبل ­الله جميعاً» به ريسمان الهي چنگ بزنيم و از مدار وحدت خارج نشويم. بايد بدانيم اگر مي­ خواهيم عزت و سرفرازي ايران را هميشگي كنيم بايد همه با هم متحد باشيم.
مرزبندي­ هاي كاذب را در هم بريزيم و در مسائل اصولي و محوري، همدلي و همراهي كنيم و بدانيم انقلاب اسلامي وقتي با قوت به مسير حيات خود ادامه خواهد داد كه همهء مردم با اهداف بلند آن همراهي كافي داشته باشند. هر چه به صفوف دوستداران انقلاب به خصوص از نسل جديد، افزوده شود قوام انقلاب بيشتر ضمانت خواهد شد.
انقلابي كه انقلاب ارزش­ ها بود، بايد بتواند در دل توده­ هاي مردم رسوخ كند. وقتي مردم احساس كنند اين انقلاب و نظام سياسي برانگيخته از آن، مدافع منافع ملي آنهاست حتي برخي ناملايمات و سختي ­ها را به راحتي مي­ توانند تحمل كنند تا كشورشان آسيب نبيند.همچنان كه در هشت سال دفاع مقدس شاهد چنين شرايط سختي بر كشور بوديم، اما مردم با همۀ وجود از كشور و نظام سياسي خود حمايت كردند.
فرصت رقابت كانديداها براي ايجاد شور و نشاط اجتماعي را قدر بدانيم و با پرهيز از تنگ ­نظري ­ها و برخوردهاي نسنجيده، نگذاريم حلاوت يك جشن باشكوه ملي كه مي­ تواند نمايش همبستگي ملت باشد، خداي ناخواسته به آسيبي براي امنيت ملي و اعتبار بين­ المللي كشورمان منتهي شود. به همه ايرانيان احترام بگذاريم و براي همه، در توسعه كشور سهمي قائل شويم.
بحران بيكاري را با شعار و آرزو نمي­ توان رفع كرد، كشور ما با وجود منابع فراوان نيازمند تدبير و مديريت شايسته است، بنابراين همه بايد در جهت استقرار دولت توانمند و با كفايت تلاش كنيم و فهم اكثريت ملت را ارج نهيم، اما توجه داشته باشيم كه براي هدف مقدس خدمت، توسل به شيوه ­هاي نامقدس و ايجاد يأس و بدبيني به آينده كشور، براي وحدت ملي ما بسيار خطرساز خواهد بود و به همين دليل است كه رهبري معظم انقلاب مكرر، توصيه بر مشاركت حداكثري و ايجاد يك فضاي پرشور و نشاط و در عين حال، منطقي و توأم با آرامش مي­نمايند.
اسلام و انقلابي كه براي اهداف متعالي آن، ملت عزيزمان فداكاري كرده­ اند بالاتر از منافع جناحي و گروهي است، اجازه دهيم مردم با شناخت كافي و واقعي از برنامه­ هاي نامزدها چه در عرصه اداره كشور و چه در عرصه اداره شهرها و روستاها، نقش مؤثر و كليدي خود را به نحو شايسته ايفا نمايند.
مردم در صيانت از محصول رأي خود، حمايت و پشتيباني خوبي از نظام جمهوري اسلامي خواهند داشت. رئيس­ جمهور منتخب و اعضاي شوراهايي كه با رأي مستقيم مردم انتخاب خواهند شد، در مقابل همه آحاد ملت مسئوليت دارند. همه بايد پس از فرداي انتخابات از فضاي رقابت ­هاي معمول سياسي خارج شوند و با تمكين به نتيجۀ انتخابات، به آراء اكثريت ملت احترام بگذارند و آرامش و نشاط حاكم بركشور و پرهيز از مجادلات و كينه ­­توزي­ ها را فرصتي براي كارهاي بزرگ پيش روي كشور قرار دهند.
----------------------------------------------------------------------------------------------
* معاون سياسي استانداري تهران
۰ نفر