۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82519720
T T
۰ نفر

رئیس جمهوری: معادن فاقد تجهیزات ایمن باید تعطیل شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82519720
رئیس جمهوری: معادن فاقد تجهیزات ایمن باید تعطیل شود

گرگان – ایرنا – دكتر روحانی رئیس جمهوری گفت: معادن فاقد امكانات و تجهیزات ایمن و كافی با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادثی مانند انفجار معدن آزادشهر، باید تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر حسن روحانی روز یكشنبه در جمع خانواده‌های كارگران مصدوم و حادثه دیده معدن آزادشهر در شرق استان گلستان، اظهار كرد: یكی از موارد مهم در جلوگیری از بروز این گونه حوادث، نظارت دائمی بر نحوه و چگونگی فعالیت این گونه معادن است.
وی با ابراز همدردی با خانواده جانباختگان این حادثه گفت: پیگیری حقوق كارگران جانباخته و مصدوم این حادثه بر عهده وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی است.
رئیس جمهوری افزود: خواسته همه مسئولان و شما داغدیدگان، جلوگیری از تكرار این گونه حوادث در كشور است كه به عنوان یك وظیفه مهم، برای رسیدن به این هدف تلاش می كنیم.
دكتر روحانی ادامه داد: تاكنون 22 معدنچی در این حادثه جان خود را از دست داده اند كه حتی اگر تعداد جانباختگان یك نفر هم بود تحمل آن برای ما دشوار است.
وی اضافه كرد: آن چه مشخص و مورد نظر مردم و مسئولان بوده، مشخص شدن مقصر یا مقصران این حادثه تلخ است.
رئیس جمهوری بیان كرد: نكته مهم و مورد نظر دولت برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه در كشور ، نظارت بیشتر و مستمر است.
دكتر روحانی همچنین اظهارداشت: در منشور حقوق شهروندی كه چندی پیش به همه ارگان ها ابلاغ شد ، برخورداری از محیط سالم و امن به عنوان حق هرشهروند ایرانی مورد تاكید قرار گرفت.
رئیس جمهوری بر پیگیری مشكلات معدنچیان آسیب دیده این حادثه تاكید كرد و گفت: به استاندار دستور دادم با همه خانواده های عزیز از دست داده این حادثه به صورت مجزا دیدار كند و با حضور در منزل همه آنها، مشكلات آنان را شنیده و برای حل آن اقدام كند.
دكتر روحانی بیان كرد: نظارت بیشتر و مستمر برمعادن سراسر كشور ضروری است تا از به خطر افتادن جان شهروندان ایرانی جلوگیری شود.
رئیس جمهوری گفت كه چندی قبل از كارخانه شیشه ای بازدید كردم كه بیشتر از یك ساعت نتوانستم آن محیط را تحمل كنم.
وی افزود: باید از تكنولوژی روز استفاده كنیم و اگر جایی امكانات ندارد و امن نیست باید كار در آن را متوقف كنیم و نگذاریم فعالیت آن واحد صنعتی ادامه پیدا كند.
دكتر روحانی گفت: هر حادثه ای كه در كشور پیش آید مردم ما در كنار مصیبت دیدگان هستند و برای همه ما بسیار سخت است و جان یك انسان قابل جبران نیست.
رئیس جمهوری افزود: وقتی عزیزی از دست می رود هیچ كس نمی تواند آن را جبران كند و تنها خداوند است كه می تواند اجر بی پایان دهد.
رییس جمهوری با بیان اینكه نقصان مالی را می توان جبران كرد،ولی نقصان جانی قابل جبران نیست، افزود : غم از دست دادن عزیزان تا سال های سال در دل خانواده ها می ماند و همه مسئولان و مردم از رهبر معظم انقلاب تا همه مسئولان و نمایندگان در غم شما شریك و سهیم هستند.
به گزارش ایرنا، در پی حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر كه مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، علاوه بر مصدومیت 73 نفر از كارگران معدن، 35 نفر محبوس شدند كه تاكنون پیكر 22تن از معدن خارج شده است و تلاش برای مشخص شدن وضعیت 13 معدنكار همچنان ادامه دارد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
3091/1648
خبرنگار: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا