۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82513801
T T
۰ نفر
رشد 4.1 درصدی نرخ مشاركت اقتصادی مردم كرمان در دولت یازدهم

كرمان - ایرنا - استاندار كرمان گفت: سال گذشته 32 هزار و 802 شغل در استان كرمان ایجاد شد و نرخ مشاركت اقتصادی مردم این استان كه امید به زندگی و سرمایه گذاری را نشان می دهد 4.1 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مصلی امام علی (ع) كرمان افزود: در این دولت سعی شد توسعه متوازن تمامی مناطق استان را داشته باشیم و ردیف مستقل بودجه به میزان 100 میلیارد تومان برای جنوب استان در سال جاری تنظیم شد.
وی تصریح كرد: اتصال خط راه آهن جیرفت به راه آهن سراسری كشور با 50 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری تخصیص داده شده است.
استاندار كرمان گفت: 26 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در استان كرمان در حال اجراست.
وی با بیان اینكه فضای خوبی پس از برجام در اقتصاد كشور بوجود آمد افزود: موفق شدیم سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را در پروژه های استان كرمان جذب كنیم و صادرات استان در سال گذشته بیش از 50 درصد رشد نسبت به سال 92 داشته است.
رزم حسینی با اشاره به اینكه سال گذشته در استان كرمان 95 هزار دستگاه خودرو تولید شد اظهار كرد: 10 هزار و 500 نفر در خودروسازی بم مشغول به كار هستند.
وی بیان كرد: سه هزار و 472 مگاوات تولید برق در استان كرمان داریم و صادركننده برق به استان های دیگر هستیم و در زمینه انرژی های نو در 2 ماه آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی را در ماهان افتتاح خواهیم كرد.
استاندار كرمان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در جذب گردشگری و احیا و مرمت آثار تاریخی گفت: 21 اثر تاریخی و فرهنگی در این دولت در استان كرمان مرمت و بازسازی شده و در دولت یازدهم 95 هزار گردشگر خارجی به استان كرمان آمده اند.
وی افزود: سپرده های بانكی استان كرمان قبل از این دولت هفت هزار میلیارد تومان بود كه در پایان سال گذشته این رقم به 32 هزار میلیارد تومان رسید.
رزم حسینی با اشاره به سخن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كه 'اگر روز اول از وضعیت درمان استان ابراز شرمندگی كردم، امروز افتخار می كنم كه وضعیت بیمارستان ها و درمان استان كرمان نسبتا مطلوب است' گفت: استان كرمان رتبه برتر سلامت را در مجمع ملی سلامت كشور به دست آورد.
وی با گرامیداشت روز معلم افزود: سرمایه اجتماعی با دروغ نگفتن به وجود می آید و باید با مردم صادق باشیم و معلمان باید دانش آموزان را با صداقت و راستگویی تربیت كنند زیرا معلمان هستند كه با آموزش راستگویی به دانش آموزان، سرمایه های اجتماعی را می سازند.
استاندار كرمان عنوان كرد: آموزش و پرورش مركز تربیت نیروی انسانی است و نیروی متخصص و كارآمد سرمایه اجتماعی است و مشاركت، همدلی، پیشرفت و اعتماد توسط این سرمایه صورت می گیرد.
این آیین با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری، نماینده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیران آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان و معلمان در مصلی امام علی (ع) برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

سرخط اخبار استان‌ها