۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82513640
T T
۰ نفر
وزیر آموزش و پرورش: رقابت به معنای توطئه و تخریب دیگران نیست

اصفهان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: رقابت به معنای توطئه و تخریب دیگران نیست و انجام رقابت درست و صحیح باید از همان دوره دبستان به دانش آموزان یاد داده شود.

به گزارش ایرنا، فخرالدین دانش آشتیانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان در سالن كوثر این شهر، آموزشِ مهارت های لازم برای انجام كار تیمی و گفتمان را از رسالت های پرورش و پرورش عنوان كرد و گفت: افراد جامعه باید از همان سنین كودكی و دوره ابتدایی یاد بگیرد كه اگر در آینده می خواهند خود را به مردم معرفی كنند باید به جای دروغ و تهمت زدن به دیگران، به تبیین برنامه های خود بپردازند.
وی بر نهادینه شدن ارائه آموزش برای رعایت اخلاق در رقابت در مدارس تاكید كرد و گفت: در اینصورت كشور می تواند در ریل توسعه قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر این آموزش ها را از مدارس شروع كنیم جامعه ای با اخلاق خواهیم داشت كه ضمن هم افزایی متاثر از یك كار گروهی ، می توانیم یكدیگر را نقد كنیم.
وی توسعه فرهنگی را زیربنای اصلی برنامه های توسعه كشور دانست و افزود: پرداخت هزینه های مالی بدون ایجاد زیرساخت های فرهنگی برای توسعه یك كشور كافی نیست و اگر توسعه فرهنگی وجود داشته باشد، مردم، زندگی با كیفیت را تجربه می كنند.
دانش آشتیانی با اشاره به اهمیت و نقش سازنده تحصیلات در دوره ابتدایی، گفت: شخصیت، تعهد و هویت ملی و دینی در این دوران شكل می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش، تمركززدایی در آموزش و پرورش را از جمله برنامه های مهم این وزارتخانه برشمرد و گفت: در این زمینه بسیاری از اختیارات این وزارتخانه به شورای آموزش و پرورش استان ها تفویض شده است.
وی ساماندهی مدارس و نیروی انسانی همچنین ایجاد ساختارهای لازم را از جمله رویكردهای آموزش و پرورش عنوان كرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم، حقوق معلمان افزایش یافت اما بازهم كافی نیست و ما بدنبال منابع جدید هستیم.
وی همچنین تفكیك نظام حقوق معلم از كاركنان آموزش و پرورش را از موضوعات و رویكردهای این وزارتخانه اعلام كرد و افزود: این موضوع توسط كارگروهی در حال پیگیری است.
دانش آشتیانی یكی از مسائل كلیدی معلمان را بیمه تكمیلی عنوان كرد و گفت: برای ارائه خدماتی مطلوب به همكاران فرهنگی، مذاكراتی با شركت های بیمه گر انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش تربیت و پرورش را مقدم بر آموزش دانست و افزود: اصل و اساس آموزش و پرورش، تربیت است هرچند كه محتواهای آموزشی نیز اهمیتی خاص دارد.
وی هدف و ماموریت اصلی مدرسه را تربیت عنوان كرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این موضوع مورد تاكید قرار گرفته است.
دانش آشتیانی اظهاركرد: رویكرد وزارت آموزش و پرورش این است كه معلمان بیش از پیش در تصمیم های این وزاراتخانه نقش و مشاركت داشته باشند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از فرهنگیان دعوت كرد كه 29 اردیبهشت با حضور در پای صندوق های رای، با خلق حماسه ای دیگر، روز بیادمانی را در تاریخ ایران رقم بزنند.
وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه برای شركت در مراسم تجلیل از مدیران، معلمان و معلم یاران نمونه اصفهان و افتتاح چند طرح آموزشی وارد اصفهان شد.
در این مراسم از 235 مدیر، معلم و معلم یار نمونه استان اصفهان تجلیل شد.
12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** تنظیم كننده و انتشار: اصغر دواتگر