۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82513588
T T
۰ نفر
رشته هاي ميان رشته اي در تاسيس رشته هاي دانشگاهي در اولويت هستند

تهران-ايرنا- معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با تحولاتي كه در دنياي امروز رخ داده، ارتباط و پيوستگي علوم بيشتر شده است؛ لذا در برنامه ريزي توسعه هدفمند آموزش عالي، رشته هاي تحصيلي ميان رشته اي و تركيبي در اولويت هستند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي وزارت علوم، مجتبي شريعتي نياسر كه به مناسبت هفته بزرگداشت آموزش در دانشگاه علوم انتظامي امين سخن مي گفت افزود: اولويت وزارت علوم در توسعه آموزش عالي ايجاد رشته هايي است كه بازار كار داشته باشند و متناسب با علم روز دنيا و نيازهاي جامعه باشند.
وي با تاكيد بر حمايت از رشته هاي علوم پايه افزود: چون رشته هاي علوم پايه در كوتاه مدت به اشتغال منجر نمي شوند با كمبود تقاضا مواجه هستند كه براي تشويق دانشجويان براي ورود به اين رشته ها بايد برنامه هاي داشته باشيم كه ايجاد رشته هاي پيوسته كارشناسي ارشد و دكترا يكي از اين راهكارها است.
معاون آموزشي وزير علوم با اشاره به رشد جمعيت دانشجويي و افزايش رشته هاي مختلف دانشگاه علوم انتظامي امين گفت: اين دانشگاه با موفقيت هاي كه در عرصه آموزش داشته است موفق شده است در مقطع تحصيلي دكترا نيز دانشجو پذيرش كند.
وي افزود: در بررسي اعطاي مجوز به رشته هاي تحصيلي دانشگاههاي نظامي و انتظامي، رشته هاي تخصصي و كاربردي كه در ساير دانشگاههاي كشور وجود ندارند در اولويت هستند بويژه اگر منجر به جذب نيروي انساني جديد و افزايش ظرفيت اشتغال كشور بشوند.
در پايان اين مراسم با حضور مجتبي شريعتي نياسر از استادان و مديران آموزشي برتر دانشگاه علوم انتظامي امين تجليل شد.

** تاييد 30 اختراع دانشجويان دانشگاه پيام نور توسط سازمان پژوهش هاي علمي ايران
معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه پيام نور گفت: 33 نفر از مخترعين اين دانشگاه در بنياد ملي نخبگان عضويت دارند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور، كريم نجفي برزگر در خصوص اولين جشنواره ملي ايده و طرح فناورانه، ضمن ابراز خرسندي از پتانسيل هاي موجود دانشگاه پيام نور از 900 ثبت اختراع و تأييد 30 اختراع دانشجويان اين دانشگاه توسط سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران خبر داد.
معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه پيام نور همچنين عضويت 33 نفر از اين مخترعين را در بنياد ملي نخبگان، از ديگر افتخارات اين دانشگاه برشمرد و تصريح كرد: نخستين دوره جشنواره ملي ايده و طرح فناورانه دانشگاه پيام نور با حضور مسئوليني از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار شد و همگي نسبت به ايده ها و طرح هاي فناورانه ارائه شده ابراز خشنودي كردند.
وي در ادامه افزود: برگزاري چنين جشنواره هايي مي تواند به ارائه محصولاتي منتج شود، كه در صورت تجاري سازي، مي تواند در راستاي رشد فناوري كشور مؤثر واقع شود و در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال ناميده شده به اشتغال دانشجويان دانشگاه ها كمك كند.
نجفي برزگر از مسئولان دولتي خواست تا با حمايت بيشتر از ايده هاي دانشجويان، بيش از پيش به تقويت روحيه خودباوري جوانان كمك كنند و با بكارگيري چنين طرح هايي به سوي اقتصاد دانش بنيان و در نهايت عزت و افتخار كشور گام بردارند.
نخستين دوره جشنواره ملي ايده و طرح فناورانه دانشگاه پيام نور روز گذشته (11 ارديبهشت ماه) با معرفي طرح هاي برگزيده در سازمان مركزي اين دانشگاه به كار خود پايان داد.

** 60 جانباز دانشگاه اميركبير تقدير شدند
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير از 60 استاد و كارمند جانباز اين دانشگاه تقدير و تشكر كرد.
احمد معتمدي در اين مراسم با تبريك روز جانباز و گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهري و روز معلم گفت: دانشگاه صنعتي اميركبير در همه عرصه هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي موفق و فعال بوده است.
به گفته وي، اين دانشگاه در عرصه هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي انقلاب همواره جزء دانشگاه هاي سرآمد كشور بوده است.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: اين دانشگاه در دوران دفاع مقدس در حوزهاي فني و علمي نقش برجسته اي را ايفا كرده و در بسياري موارد نقش محوري داشته است.
وي افزود: نمي توان نتيجه رشادت هاي و ايثار اساتيد و كاركنان اين دانشگاه را در يك جلسه عنوان و از آنها تقدير كرد.
فراهنگ**9187**1027**خبرنگار: حميدرضا بازگشا**انتشار: جواد دهقاني
۰ نفر