۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82508622
T T
۰ نفر
امام جمعه زاهدان:ضعف در برخورد با اشرار و تروریستها را از دولت پاكستان انتظار نداریم

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: از دولت پاكستان انتظار نداریم در برخورد با اشرار و تروریست هایی كه جوانان ایران اسلامی را به جرم مرزبانی از كشورشان به شهادت می رسانند از خود ضعف نشان دهد.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: امروز شاهد تشییع پیكر شهدایی بودیم كه چهارشنبه شب توسط اشرار و عناصر گروهك تروریستی جیش الشیطان در نوار مرزی میرجاوه به شهادت رسیدند كه از صاحبان عزا در خواست داریم با درك شرایط و تشخیص وظیفه، شیوه برخورد مناسب را در پیش گیرند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته با تمام كشورهای همسایه خود روابط دوستانه داشته است مگر همسایه ای به مثل صدام كه با پاره كردن یكجانبه قرارداد ایران را مورد حمله قرار داد و پاسخ قاطعی نیز از رزمندگان اسلام دریافت كرد.
عضو خبرگان رهبری افزود: روابط ایران با همسایگان به قدری صمیمانه است كه پناهگاه و مامن امن و راحتی برای مردم برخی كشورهای دچار مشكل شده به طوری كه بیش از 2 میلیون نفر از مردم افغانستان سالیان سال در ایران زندگی كردند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و كرمان گفت: از جمله كشورهایی كه در همسایگی ایران قرار دارد و به عنوان یك كشور دوست و برادر قلمداد می شود پاكستان است كه ایران با این كشور بیش از هزار كیلومتر مرز مشترك دارد.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: حادثه ای كه چهارشنبه شب در مرز میرجاوه اتفاق افتاد به ناامنی در مرز كشور پاكستان بر می گردد یعنی تروریستها در داخل خاك این كشور ساكن اند و تمرین شرارت می كنند و هر زمانی كه دلشان بخواهد بدون مانع از درون پاكستان به ایران حمله می كنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: كشوری به مانند پاكستان با قدرت اطلاعاتی به نسبت بالا و قدرت نظامی به نسبت قوی باید نوع همسایگی اش به گونه ای باشد كه آزار و اذیتی از این سمت به مردم ایران نرسد در صورتی كه در دهه اخیر بیش از 380 نفر از نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست های ساكن پاكستان در مرزهای این كشور با ایران شهید و افزون بر 800 نفر نیز جانباز شدند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: جای گله از كشور پاكستان وجود دارد نمی خواهیم بگوییم كه این كشور با تروریستها همكاری می كند اما در مقایسه با ایران در این زمینه كم كاری دارد وگرنه اگر توان مهار تروریست های ساكن كشورش را ندارد از نیروهای ایران كمك بگیرد و آبروی خودش را نریزد.
آیت الله سلیمانی گفت: پاكستان در مجامع عمومی نوع نگاه بسیار برادرانه ای نسبت به ایران دارد كه ما به آن افتخار می كنیم اما این تعداد شهید و جانباز در مرزهای 2 كشور برای ایران قابل پذیرش نیست.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این در حالیست كه مرزبانان پاكستان آمدند و صحنه حادثه میرجاوه را از نزدیك دیدند و ردپا را گرفتند كه یكی از مرزبانان ایرانی اكنون در اختیار تروریست هاست و این مساله را تایید كردند اما صورت جلسه را امضا نكردند كه این نگاه مردانگی نیست كه از این سمت جمهوری اسلامی امنیت را تامین می كند تا به این كشور آسیب نرسد اما در آن سو به این شكل نسبت به امنیت ایران كم توجهی می شود.
امام جمعه زاهدان گفت: می دانیم كه پول تروریستها از دلار آمریكا و ریال عربستان تامین می شود و خود پاكستان نیز قربانی شرارت های آنان است اما توقع نداریم این كشور با این قدرت نظامی و سرویس های اطلاعاتی نتواند از پس چند جوجه تروریست برآید.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: شهادت 9 مرزبان هزینه بالایی برای جامعه است چرا باید كشور همسایه آشیانه ای برای تروریستها باشد كه مرزبانان ایرانی را فقط به جرم حفاظت از مرزهای كشورشان به شهادت برسانند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: ضعف و بی تفاوتی پاكستان در برخورد با اشرار و تروریستها را نمی پسندیم و اگر واقعا در توانشان نیست اجازه دهند نیروهای نظامی ایران برای نابودی دشمنان به عمق كشورشان وارد شوند زیرا جمهوری اسلامی در اوج اقتدار هم جایگاه دشمنان را می داند و شیوه شكارشان را به خوبی بلد است.
امام جمعه زاهدان تاكید كرد: مركز تولید مواد مخدر افغانستان است اما بیشترین نقل و انتقال مواد مخدر از مرزهای پاكستان انجام می شود.
عضو خبرگان رهبری افزود: آنچه از دستگاه دیپلماسی تقاضا داریم این است كه ورود جدی تری داشته باشند و از نیروهای مرزبانی، سپاه، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز توقع داریم پاسخ دندان شكنی به تروریست ها بدهند.
به گزارش ایرنا 12 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشكل از سه نیروی كادر و 9 سرباز وظیفه حدود ساعت 19 چهارشنبه شب در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان به هنگام تعویض پست مورد حمله و كمین تروریست ها قرار گرفتند.
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان در این اقدام تروریستی سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریستها به شهادت رسیده، 2 سرباز وظیفه زخمی شده و یك سرباز وظیفه زخمی نیز توسط اشرار و تروریستها ربوده شده است.
امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با مهم دانستن مساله انتخابات در شرایط كنونی گفت: از سال 86 برنامه مناظرات تلویزیونی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شكل جدی جای خود را باز كرد و به تدریج به تاثیرگذارترین برنامه تبلیغاتی تبدیل شد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: مناظرات انتخاباتی در سال های 88 و 92 به گفته نامزدها بیشترین تاثیر در چینش آرای مردمی را داشت كه این خود نشان دهنده توجه افكار عمومی به این سبك از تبلیغات است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و كرمان افزود: نظرات مردم بعد از مشاهده مناظرات انتخاب فردی فراسیاسی، حزبی و جناحی خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در مناظره این دوره انتخابات ریاست جمهوری 2 نفر از نامزدها عملا با توجه به قرارداشتن در دستگاه حكومتی نقش پاسخگویی را نسبت به عملكرد چهار ساله خودشان دارند و چهار نامزد دیگر نیز به عنوان نیروهای تازه نفس وعده های خودشان را بیان می كنند به این معنی كه مشق نانوشته غلط نخواهد داشت.
آیت الله سلیمانی افزود: سه ركن اصلی در مناظرات نظرات نامزدها در رابطه با توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است و باید موضع خودشان را در رابطه با ثبات سیاسی جامعه، حقوق مردم، اخلاق، تعهدات اجتماعی، اشتغال و دلدادگی به میهن شفاف سازی كنند.
امام جمعه زاهدان تاكید كرد: اصلاح چرخه مدیریت ها در سطوح مختلف با مولفه های كار جهادی و انقلابی، بكارچسبیدن و منابع ملی را به مسائل مختلف حزبی و شخصی ترجیح دادن، پایبندی به ارزش ها، احترام به تعهد و تخصص افراد در مناظرات باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: باید بررسی شود دولت های قبلی و دولت فعلی چقدر به این اصول پایبند بودند و افرادی كه در راس امور قرار دارند از تعهد و تخصص لازم برخوردار هستند و به ارزش های انقلابی احترام می گذارند و چقدر در چارچوب قانونی حركت می كنند.
امام جمعه زاهدان افزود: مبارزه بی امان با مفاسد اداری، سیاسی و اقتصادی از دیگر مسائل مورد توجه در مناظرات است كه بررسی شود در حدود چهار دهه كه از عمر انقلاب می گذرد چقدر كپرنشین هنوز در جامعه داریم.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: كارهای خوبی در زمینه شناسنامه دار كردن روستاها با اجرای طرح هادی انجام شده اما با توجه به اینكه در كنار بنیاد مسكن دیگر ارگان ها ورود نكردند همچنان شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آسیب شناسی و مقابله جدی با زمینه های ناكارآمدی دولت ها در دوره های گوناگون نیز باید در مناظرات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود كه چقدر به ولایت فقیه و اصول و فرهنگ انقلابی پایبند بوده اند.
برنامه مناظرات زنده تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر كشور برگزار می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر