۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82508312
T T
۰ نفر
رهبر حزب «نهضت اسلامي افغانستان»: كساني درصدد مسخ هويت مردم افغانستان هستند

كابل - ايرنا - رهبر حزب «نهضت اسلامي افغانستان» گفت: كساني كه گمان مي كنند گويا افغان ها را فريب داده اند و جهاد مردم افغانستان را استفاده ابزاري از اين كشور براي انتقام امريكا از روسيه در قبال شكست ويتنام تعبير مي كنند، سخت در اشتباه هتسند و مي خواهند هويت مردم افغانستان را مسخ كنند.

به گزارش ايرنا، مولوي «محمدمختار مفلح» در آئين گراميداشت «8 ارديبهشت»، بيست و پنجمين سالروز پيروزي مردم افغانستان افزود كه جهاد مردم اين كشور به نام دين در برابر ارتش سرخ اتحاد جماهير شوروي آغاز شد و به پيروزي رسيد و الهام بخش ازاديخواهان جهان شد و كساني كه افغان ها را پيشمرگان دفاع در برابر شوروي پيشين تلقي كرده اند، اشتباه مي كنند.
شوروي در افغانستان نزديك به 10 سال (1979 ا تا 1989) براي حمايت از حكومت كمنونيستي در اين كشور نظاميان خود را گسيل داشت، اما جهادگران افغان سرانجام در 8 ارديبهشت سال 1371 خورشيدي توانستند كابل، پايتخت افغانستان را به كنترل خود درآورند و نظام كمونيستي را ساقط كنند.
اين پيروزي مجاهدين افغان، يك بار ديگر حماسه پيروزي آنان در مقابل استعمار انگليس را كه بيش از 70 سال قبل از اين اتفاق افتاده بود، در خاطره ها زنده كرد.
رهبر حزب نهضت اسلامي افغانستان گفت كه اكنون مردم اين كشور روزهاي دشواري را پشت سر مي گذارند تا جائي كه به گفته وي، «كارد به مغز استخوان رسيده است» و از زواياي مختلف، اين روزها براي مردم ما نگران كننده و دلهره آور است.
به گفته وي، مردم افغانستان در شرايط كنوني، هنوز زخم مداخله و تجاوز، كشتار و مهاجرات هاي اجباري، ترويج فساد، تبليغ بي باوري، ايجاد شكاف عميق ميان مردم و وابستگي به قدرت هاي خارجي را تجربه مي كنند.
مولوي مفلح افزود كه اكنون زمان آن فرارسيده است كه مردم افغانستان خود سرنوشت خود را رقم بزنند و دوستي و همراهي با كساني كه با دين و آئين مردم افغانستان، سر ستيز دارند، به نفع ملت و مردم اين كشور نخواهد بود.
آساق**1610