تولید و اشتغال با ورود كالاهای قاچاق به داخل كشورامكان پذیر نیست

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تولید و اشتغال با ورود كالاهای قاچاق به داخل كشور امكان پذیر نیست و برای حمایت از تولید كنندگان داخلی باید جلوی ورود این كالاها را گرفت.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی شنبه شب در نشست كمیسیون برنامه ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر آن چیزی كه در مسیر تولید خدشه وارد می كند باید جلوی آن را گرفت كه خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این زمینه گام های ارزنده ای برداشته است.
وی طرح جامع سامانه انبارها را یكی از گام های مهم برای جلوگیری از قاچاق كالا ذكر كرد و افزود: این طرح ملی كه از اواخر اردیبهشت ماه امسال اجرایی می شود باید به صورت جدی و با عزم ملی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی ادامه داد: هر اندازه دامنه اطلاعات مردم در زمینه قاچاق افزایش یابد ورود این گونه كالاها توسط قاچاقچیان كاهش می یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت دستگاهها و رسانه ها برای آگاهی بخشیدن به مردم به منظور مبارزه با قاچاق كالا بیشترین بهره را برد.
هاشمی اظهار داشت: برای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید بدون هیچ ملاحضه ای در راه مبارزه با قاچاق كالا قدم برداشت.
وی با بیان اینكه قاچاق تهدیدی برای سلامت عموم جامعه است افزود: با صدور مجوز واردات قانونی می توان ضمن تامین نیاز بازار داخلی راه را برهرگونه اقدام غیر قانونی بست.
وی با بیان اینكه با انسداد مرزها موافق نیستم بیان كرد: می توان از ظرفیت های سیستان و بلوچستان از جمله پرواربندی و كشتارگاهها برای تامین گوشت مورد نیاز كشور استفاده كرد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینكه سال گذشته 97 هزار و 318 راس گاو در استان پلاك كوبی شدند گفت: همچنین 30 هزار پلاك نیز در اختیار شركت ها برای پلاك كوبی قرار گرفته است.
رضا نجفی اظهار داشت: 26 هزار و 180 نفر شتر در سیستان و بلوچستان به جز شهرهای شمالی استان، فنوج، سرباز و قصرقند پلاك كوبی شدند.
وی ادامه داد: هم اینك هفت هزار پلاك دیگر برای پلاك كوبی شترهای استان وجود دارد كه در صورت تامین اعتبار این كار انجام خواهد شد.
وی با قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری واردات دام سبك افزود: تاكنون برای واردات 43 هزار راس گوسفند مجوز صار شده است.
وی افزود: از میان 43 هزار راس مجوز صادر شده برای گوسفند تنها 2 هزار و 546 راس آن از مرز پیشین وارد شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده:اكبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در كانال «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan