۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82502162
T T
۰ نفر
نفوذ سامانه بارشي به گلستان / دما تا 18 درجه كاهش مي يابد

گرگان – ايرنا – مدير كل هواشناسي گلستان از ورود سامانه بارشي به استان از شنبه شب خبر داد و گفت: كاهش دما، وزش شديد باد، بارندگي و آذرخش (رعد و برق) از پيامدهاي اين سامانه ناپايدار است.

به گزارش ايرنا نوربخش داداشي عصر شنبه در اين اطلاعيه كه نسخه اي از آن به ايرنا ارسال شد، افزود كه اين سامانه از غرب وارد گلستان مي شود و پس از فعاليتي چند ساعته ظهر فردا ( يكشنبه ) از آسمان استان خارج مي شود.
وي بيان كرد: موج بعدي سامانه هواي سرد عصر دوشنبه از سمت غرب وارد گلستان مي شود و در مدت فعاليت خود موجب وزش شديد باد، مواج شدن دريا، افزايش ابر، بارندگي متناوب، تگرگ پراكنده، آذرخش (رعد و برق) و مه غليظ خواهد شد.
مدير كل هواشناسي گلستان افزود: پيامد فعاليت اين سامانه ، كاهش 15 تا 18 درجه اي دماي هوا است، اين سامانه تا روز پنجشنبه به فعاليت خود در استان ادامه مي دهد.
داداشي به تاثير حضور اين سامانه بر درياي خزر نيز اشاره كرد و گفت: از اواخر امشب خزر مواج خواهد بود كه در برخي موارد ارتفاع موج به 3 متر هم خواهد رسيد.
وي از صيادان و صاحبان قايق هاي گردشگري و صيادي خواست كه در اين مدت با توجه به شرايط نامساعد آب و هوايي از رفتن به دريا خود داري كنند.
هواي گرگان مركز استان گلستان هم اينك صاف تا كمي ابري بوده و دماي هوا 33 درجه سانتيگراد است.
3091 /1648
تنظيم: ميثم محسني ** انتشار: پري سالارنيا