۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82501927
T T
۰ نفر
رییس مجلس پاكستان خواستار افزایش روابط نظامی با ایران شد

تهران - ایرنا - رییس مجلس ملی پاكستان با تاكید بر این كه باید در راستای وحدت مسلمانان گام برداریم تصریح كرد: مقابله با تروریسم موضوعی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سردار ایاز صادق روز شنبه پس از دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری افزود: دیدار امروز با رییس مجلس ایران برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است؛ ما در این دیدار درباره گسترش روابط دو جانبه و پارلمانی گفت و گو كردیم.
صادق تاكید كرد: در این جلسه گلایه مندی هایی مطرح شد كه البته این موضوع در راستای تضعیف روابط نبود بلكه برای تقویت آن صورت گرفت زیرا ما مانند یك خانواده هستیم و در راستای منعفت خانواده حركت می كنیم و اجازه نمی دهیم اختلاف های كوچك به مسایل بزرگ تبدیل شود.
رییس مجلس ملی پاكستان تصریح كرد: ما برای ملت ایران موفقیت را خواستاریم. به طور قطع ملت ایران نیز موفقیت ملت پاكستان را خواستار هستند . ما باید در راستای وحدت مسلمانان در منطقه گام برداریم.
وی گفت: در جلسه امروز درباره مبارزه با تروریسم مباحثی مطرح شد. در این جلسه همچنین درباره منافع منافع متقابل دو طرف در حوزه های تجارت، اقتصاد و حمل و نقل تبادل نظر انجام شد.
صادق اضافه كرد: پیرامون پیوستن ایران به كریدور چین و پاكستان نیز در جلسه امروز گفت وگوهایی انجام دادیم.
وی افزود: در این جلسه درباره تقویت روابط پارلمانی گفت وگو و نیز بنا شد مشاوران امنیتی دو كشور به صورت منظم با یكدیگر دیدار كنند و روابط ارتش و نیروهای مسلح دو كشور افزایش یابد.
سردار صادق اظهار داشت: ما همچنین از ایران درخواست داریم نظامیان و دانشجویانی را از ایران برای گذراندن دوره های آكادمی های نظامی به پاكستان اعزام كنند.
رییس مجلس ملی پاكستان یاید آور شد: ما در این گفت وگو تاكید كردیم دو كشور از حوزه مذاكره فراتر رفته و در راستای منافع دو كشور مذاكرات را اجرایی كنند.
وی گفت: درباره موضوع كشمیر اشغال شده از آقای لاریجانی خواستیم طبق اساسنامه سازمان ملل گام هایی را بر دارد كه وی نیز بر حل این مساله از طریق گفت وگوهای سازنده تاكید كرد.
سردار ایاز صادق در پایان از ایران برای میزبانی خوب از دانشجویان و زوار پاكستانی قدردانی و اظهار امیدواری كرد ظرفیت های بالقوه دو طرف به بالفعل در آید.
سیام**1751**9121 *خبرنگار: سمیه لاری*انتشار: امیر كاردان راد
۰ نفر