۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82501533
T T
۰ نفر
افزايش اشتغال و توليد بر كاهش مصرف موادمخدر تاثير مستقيم دارد

سمنان- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان گفت : پيشگيري از مواد مخدر در جامعه با تحقق شعار سال تعيين شده از سوي رهبري با ايجاد اتشغال براي جوانان محقق مي‌شود.

به گزارش ايرنا، محمود قنبري روز شنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن غدير استانداري، افزود: با توجه به اين كه شيوه انتقال مواد مخدر پيچيده شده است، مبارزه با مواد مخدر پيچيده شده و نياز به فناوري روز و استفاده از دانش نخبگان دارد.
وي با اشاره به اين كه در سال 95 هفت تن مواد مخدر در استان سمنان كشف شده است، خاطرنشان كرد: 99 درصد از اراضي كشاورزي كشور افغانستان زير كشت خشخاش است بايد مراقب هاي بيشتري انجام شود.
وي با اشاره به مشاركت مردم در كشف و همكاري با پليس مواد مخدر و اينكه بيشتر كشفيات مواد مخدر بر اساس اطلاعات مردمي است، بيان داشت: كشور در مسير مقابله با موادمخدر شهيد داده است كه اين نشان دهنده فعاليت شبانه روزي نيروهاي انتظامي مبارزه با مواد مخدر است.‌
قنبري با اشاره به اينكه آموزش و پرورش و دستگاه هاي اجرايي با برنامه هاي مدون و هم افزايي هر چه بيشتر در پيشگيري از مواد مخدر تلاش كنند، گفت: با توجه به فزوني مصرف مواد مخدر صنعتي، پيشگيري از آن در اولويت ها و در دستور كار قرار دارد.
معاون سياسي، امنيتي استانداري سمنان خاطرنشان كرد: مواد مخدر سوغات آمريكا و دشمنان كشور است و هدف از اين كار ريشه كن كردن نسل جوانان به عنوان آينده سازان كشور است.
در اين نشست حيدر آسيابي دادستان عمومي و انقلاب مركز استان، فرمانداران، مسوولاني از سپاه قائم آل محمد(عج) و جمعي از مديران و مسوولان دستگاه هاي انتظامي، فرهنگي، بهداشتي و اجتماعي استان سمنان حضور داشتند و دستگاه هاي اجرايي برخي از عملكرد سال 95 خود را در حوزه پيشگيري از مواد مخدر ارائه دادند.
استان سمنان به ويژه نقاط بياباني استان در مسير شرقي- غربي انتقال موادمخدر كشور قرار دارد و سال 95 بيش از هفت تن انواع موادمخدر از سوي نيروي انتظامي استان سمنان كشف شد.
6103/7344 خبرنگار: اميرحسين كاشي منش ** انتشار دهنده : مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا مراجعه كنيد.