۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82500889
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبيل: ركن ركين انتخابات تمكين در برابر قانون است

اردبيل - ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ركن ركين انتخابات تمكين در برابر قانون است و عصيان در برابر قانون مساوي با ديكتاتوري است.

آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: يكي از اركان مهم نظام و انتخابات، شوراي نگهبان است و اين شورا با راي قاطع اين ملت به قانون اساسي، به تصويب ملت رسيده و لذا بي اعتنايي به حكم شوراي نگهبان بي اعتنايي به حرمت و شأن ملت است.
وي با بيان اينكه، انتخابات نعمت بسيار بزرگ خداوند بر ملت ماست، اظهاركرد: اين نعمت در اثر خون شهيدان و قيمت بسيار سنگين به دست ما رسيده است، ملت ما از طريق انتخابات در مديريت كشور حضور دارد.
وي با اشاره به اينكه ملت ما مي تواند از طريق انتخابات نوع سليقه سياسي، مديريتي و اقتصادي را انتخاب كند بيان كرد: مسئوليت هرگونه موفقيت و يا عدم موفقيت در وهله اول به خود مردم عائد خواهد بود و لذا شايسته است در انتخابات شركت كنند و از اين فرصت طلايي كه نظام فراهم كرده، استفاده كنند.
او تاكيد كرد كه هركس در انتخابات شركت نكند و از حق مسلم خود چشم پوشي كند، فرصت طلايي خودش را به ديگران واگذار مي كند،يك انسان متعهد نمي گذارد ديگران براي او سرنوشت تعيين كنند.
خطيب جمعه اردبيل ادامه داد: انتخابات نعمت بسيار بزرگي در مسير حاكميت ملي است و شكر اين نعمت، شركت در انتخابات و انتخاب اصلح از مسير اصلح است.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان اردبيل همچنين به آغاز تبليغات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: طرفداران دقت كنند از گناه بي قانوني غدر و حيله، زيرپاگذاشتن منافع ملي و مصالح كلان كشور، سياه نمايي و ناكارآمد نشان دادن نظام، ايجاد اختلاف و شكاف بين شهرها يا در بين اهالي يك شهر و دادن رأي از روي تعصب، قبيله گرايي يا جناح بازي اجتناب كنند و مخصوصا در انتخابات رياست جمهوري به معيارهاي اصلحيت، توجه كنند.
آيت الله عاملي افزود: دادن سكان كشور به مدت چهار سال به يك فرد و سليقه بسيار امر مهمي است، چهار سال زمان كمي نيست، يك كشور در اثر مديريت چهار ساله مي تواند، اوج بگيرد يا زمين بخورد، اقتصاد ما دردهاي مزمني دارد كه بايد توسط افراد و مجموعه هاي متخصص در اسرع وقت معالجه و اقتصاد كشور از اساس معماري شود.
وي ازشهروندان استان خواست خودشان سلامتي انتخابات را تضمين كنند و بر بي طرفي مسئولان و رعايت و عدم استفاده از امكانات بيت المال در انتخابات به نفع شخص و يا جرياني تاكيد كرد.
امام جمعه اردبيل همچنين با اشاره به دوم ارديبهشت روز تأسيس سپاه پاسداران در سال 1358 گفت: اين مجموعه عظيم، انقلاب اسلامي را از هر خطري بيمه كرده است. اين مجموعه در عرصه نظامي، علمي و اقتصادي خدمت بي نظيري به كشور اسلامي نموده و غرور مقدس ملت ما را احياء كرده است، هر كجا خطري نظام را تهديد كرده، سپاه با تمام توان در آنجا حاضر شده است.
وي در اين خصوص افزود: قرارگاه خاتم الانبياء در محاصره اقتصادي خدمات محيرالعقولي انجام داده است. اين مجموعه با ساخت سد، نيروگاه، كشتي هاي غول پيكر، سكوهاي بسيار حساس نفتي روي دريا، اسلحه هاي مدرن، هواپيما، موشك، پهپاد، قطعات حساس ماشين هاي صنعتي، پالايشگاه، پتروشيمي، خودروهاي نظامي و... خار چشم محاصره كنندگان اقتصادي شده است.
آيت الله عاملي ادامه داد: در آخرين اقدام، قرارگاه خاتم الانبيياء (ص) از سامانه مدرن بازرسي كانتينرهاي ايران كه قابليت تصوير برداري پر سرعت و آني از كاميون ها، كانتينر ها و نمايش محتويات بار به اپراتور را داشته امكان بازرسي و كنترل كالاها را بدون بازكردن كانتينر ها و در كمترين زمان ممكن فراهم كرده و حجت را بر دولتي ها جهت ممانعت از كالاي قاچاق فراهم كرده است.
وي از مسئولين استاني كه زمينه سرمايه گذاري عظيم قرارگاه خاتم الانبياء در نيروگاه را فراهم كرده اند، تشكر كرد.
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها نيز گفت: اين هفته وزير خارجه آمريكا و رئيس مجلس آن كشور به طور مفصل بر عليه ايران رجزخواني كردند و مي خواهند با تهديد از ما امتياز بگيرند. در برابر آنها خواهش و تمنّا كارساز نبوده و احتياج به عكس العمل حماسي است.
امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها به مناسبت هفته سلامت از دست اندركاران امور سلامت استان تشكر و از دولت به خاطر طرح سلامت و تسهيل ويژه در هزينه درمان تشكر كرد.
خبرنگار: مسعود وسيله ** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
6016/6019
۰ نفر