۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82500748
T T
۰ نفر
گشايش نمايشگاه خطرسنجي سكته هاي قلبي و مغزي در 12 شهرستان گيلان

رشت - ايرنا - به مناسبت آغاز هفته سلامت، نمايشگاه خطرسنجي سكته هاي قلبي، مغزي و سرطان از صبح امروز (جمعه) در 12 شهرستان گيلان گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين نماشگاه در مركز بهداشتي درماني شماره پنج رشت، سالن اجتماعات كانون كوثر اداره آموزش و پرورش رودسر، طبقه اول مركز بهداشت شهرستان بندرانزلي، مركز بهداشتي درماني شهيد محمدزاده آستارا، مركز بهداشت آستانه اشرفيه و سالن اداره ارشاد شهرستان لاهيجان براي حضور عموم مردم داير است.
نمايشگاه ياد شده همچنين ، در مركز جامع سلامت شهري و روستايي شماره يك صومعه سرا، سالن اجتماعات بيمارستان غدير سياهكل، سالن اجتماعات مركز بهداشتي شهرستان رودبار، سالن اجتماعات مركز بهداشت لنگرود، سالن نمايشگاه هاي دائمي سازمان ارشاد اسلامي تالش و مركز بهداشتي درماني شماره سه شهري و روستايي فومن نيز براي بازديد علاقمندان داير است.
در نمايشگاه ياد شده، دستاوردهاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان در زمينه ارتقاء سواد سلامت و ارايه اطلاعات لازم به مردم در زمينه سكته هاي قلبي، مغزي و بيماري سرطان در قالب بروشور و بولتن هاي آموزشي به معرض نمايش گذاشته شده است.
در اين نمايشگاه به مدت يك هفته، كارشناسان با تجربه براي انجام مشاوره هاي لازم به مراجعه كنندگان در رابطه با سكته هاي قلبي، مغزي و بيماري سرطان و پركردن فرم ها در اين زمينه افراد پرخطر را شناسايي كرده و در صورت نياز به ادامه درمان آنان را به مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي معرفي مي كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان گفت: عموم مردم مي توانند با حضور در نمايشگاه ياد شده در شهرستان هاي مختلف در رابطه با سكته هاي قلبي، مغزي و سرطان مشاوره هاي لازم را دريافت كنند.
شاهرخ يوسف زاده چابك روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با تاكيد بر ضرورت توجه به پيشگيري از بيماري ها افزود: سكته هاي قلبي، مغزي و سرطان قابل پيشگيري است.
وي اظهار داشت: تغذيه و ورزش و فعاليت بدني مناسب در روز نقش مهمي در پيشگيري از سكته هاي قلبي، مغزي و سرطان دارد.
هفته سلامت از امروز با شعار زندگي سالم بانشاط و اميد آغاز شده است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: نصراله ابراهيمي
7286/6070