۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۳
کد خبر: 82500584
T T
۰ نفر
يك رهبر گروه تروريستي ابوسياف خود را تسليم دولت فيليپين مي كند

كوالالامپور - ايرنا - يكي از سركردگان مسلح گروه تروريستي ابوسياف از طريق يك پيك به دولت فيليپين اعلام كرد قصد دارد خود را به مقامات فيليپيني تسليم كند و از فرار خسته شده است.

به گزارش ايرنا، 'سيريليتو سوبجانا' فرمانده ارتش فيليپين در مقر ابوسياف در جزيره 'جولو' اعلام كرد كه با پيكي ملاقات كرده كه در تلاش براي مذاكرات تسليم شدن 'رادولان ساهيرون' 70 ساله است كه به دليل آدم ربايي گردشگران غربي از 17 سال پيش تاكنون در فهرست افرادي قرار دارد كه آمريكا خواستار دستگيري آنها است.
به نوشته روز جمعه تارنماي روزنامه 'استار' مالزي، دولت فيليپين با بكارگيري بيش از 10 هزار نيروي نظامي در 'جولو' در تلاش براي از بين بردن اين گروه تروريستي است كه برنامه هاي مرگبار خود در خصوص دزدي دريايي و آدم ربايي را تقويت كرده اند.
مقام بلندپايه نظامي فيليپين با اين عنوان كه مذاكرات مرتبط با تسليم اين رهبر سالخورده ابوسياف در مراحل اوليه قرار دارد، تصريح كرد: او ضعيف و خسته از رفتن از محلي به محل ديگر است.
ابوسياف در حال حاضر ده ها شهروند خارجي را به عنوان گروگان در اختيار دارد كه بيشترين آنها صيادان ويتنامي هستند. تروريست هاي ابوسياف قايق هاي تندروي در اختيار دارند و به آساني گردشگران، صيادان و خدمه كشتي هاي تجاري را به دام مي اندازند و گروگان مي برند.
اين گروه تروريستي هفته گذشته يك فيليپيني و ماه فوريه نيز يك آلماني را به دليل پايان يافتن مهلت پرداخت باج گردن زد، حادثه اي كه سال گذشته نيز براي دو كانادايي رخ داد.
'رودريگو دوترته' رئيس جمهور فيلپيين هفته گذشته و پس از خنثي كردن تلاش ابوسياف به منظور آدم ربايي از يكي از جزاير گردشگري، اعلام كرد كه ممكن است با حمله نيروهاي ارتشي به 'جولو' به 'اين بازي پايان دهد.
'سيريليتو سوبجانا' مقام بلندپايه نظامي فيليپين تصريح كرد كه 60 تا 70 درصد مشكل 'ابوسياف' در جنوب در صورتي كه 'ساهيرون' و پيروانش سلاح خود را زمين بگذارند، حل مي شود. اگرچه، ممكن است جانشين وي رويكرد تروريستي بيشتري داشته باشد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي