۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82499901
T T
۰ نفر
مشاركت بخش خصوصي در توسعه آموزش عالي در دولت يازدهم 2 برابر شده است

همدان- ايرنا- معاون اجرايي حوزه معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: هم اينك مشاركت بخش خصوصي در توسعه آموزش هاي عالي نسبت به سال هاي اخير در كشور 2 برابر شده و توجه به سرمايه گذاري در برنامه تحول آموزش يكي از رويكردهاي اصلي به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا دكتر اميراحمد اخوان روز پنجشنبه در همايش سراسري مشاركت بخش خصوصي در توسعه آموزش عالي علوم پزشكي با تاكيد بر اينكه ظرفيت هاي مشاركت بخش خصوصي در نظام آموزش عالي مورد توجه است، گفت: خصوصي سازي در آموزش عالي پزشكي از يك و نيم سال قبل در قالب برنامه اي مدون اجرايي شده و سياست هاي وزارت بهداشت در اين بخش برپايه عدالت اجتماعي، كارايي و كيفيت و درآمد مبتني بر دانش است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مناطق آزاد كشور بستر لازم براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در مهارت هاي بين المللي است، گفت: تردد در مناطق آزاد به راحتي انجام مي شود و مي توان با ايجاد ظرفيت هاي آموزشي در حوزه پزشكي، نسبت به جذب دانشجويان خارجي بيشتر و نيز ايجاد ارتباط هاي لازم با دانشگاه هاي مهم بين المللي در مشاركت سرمايه گذاري در اين مناطق اقدام كرد.
وي با اشاره به اينكه از سرمايه گذاري دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در ساير كشورها استقبال مي كنيم، گفت: در تحقق اهداف آموزش لازم نياز به مشاركت بين المللي داريم.
معاون اجرايي معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور در ادامه گفت: آمار جذب دانشجويان خارجي در كشور ناچيز است ضمن اينكه با كمبود 10 هزار عضو هيات علمي مواجه هستيم.
اخوان اظهار كرد: هم اكنون 2 هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي وابسته به وزارت بهداشت تحصيل مي كنند، كه اين تعداد كم است.
وي اضافه كرد: اين دانشجويان از كشورهاي پاكستان، افغانستان و بحرين در ايران به تحصيل اشتغال دارند و نياز است براي جذب قابل توجه دانشجويان خارجي به ويژه آسيايي نسبت به استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي اقدام شود.
اخوان بيان كرد: هم اينك اغلب دانشجويان آسيايي در كشورهايي نظير كانادا، آمريكا و استراليا تحصيل مي كنند كه درآمدزايي مطلوبي نيز داشته است و كشورمان نيز بايد در اين راستا در جذب دانشجوي خارجي برنامه ريزي كند.
وي با اشاره به اينكه در دانشگاه هاي پزشكي كشور با كمبود 10 هزار عضو هيات علمي مواجه هستيم، گفت: اگر مي خواهيم سطح آموزش هاي علوم پزشكي مطلوب شود، بايد اين تعداد عضو هيات علمي را جذب كنيم.
معاون اجرايي معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور افزود: هم اينك 18 هزار عضو هيات علمي در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور فعاليت دارند و به زودي نيز مجوز جذب 2 هزار عضو هيات علمي جديد نيز صادر مي شود.
وي با تاكيد بر ارتقا سطح آموزش هاي علمي پزشكي در دانشگاه هاي كشور گفت: متولي توليد متخصص براي سلامت جامعه هستيم و انتظار مي رود با مشاركت بخش خصوصي مبتني بر نيازهاي كشور ، نسبت به تحولات و نوآوري در آموزش هاي عالي اقدام شود.
همايش كلان منطقه سه مشاركت بخش خصوصي در توسعه آموزش عالي علوم پزشكي كشور با حضور مديران و معاونان و اساتيد دانشگاهي به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي همدان برگزار شد.
7520/6993
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار : اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها