۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82499859
T T
۰ نفر

384 گواهي ايمني و كيفيت آسانسور در زنجان صادر شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82499859
384 گواهي ايمني و كيفيت آسانسور در زنجان صادر شد

زنجان - ايرنا - مديركل استاندارد استان زنجان گفت: طي سال گذشته و در راستاي بازرسي هاي اوليه و ادواري از آسانسورهاي نصب شده در مجتمع هاي مسكوني و دستگاه هاي اجرايي استان تعداد 384 گواهي ايمني و كيفيت آسانسور در اين استان صادر شده است.

داود كارگرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علاوه بر بازرسي هاي انجام شده از آسانسورهاي موجود در مجتمع هاي مسكوني، آسانسورهاي دستگاه هاي اجرايي استان نيز طي سال گذشته مورد ارزيابي قرار گرفت كه شركت هاي بازرسي در اين زمينه همكاري هاي بسيار خوبي را با كارشناسان اين اداره كل داشته اند.
وي اظهار كرد: مالكان و بهره برداران آسانسورها تا زماني كه تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور را اخذ نكرده باشند، نسبت به بهره برداري و استفاده از آسانسورها اقدام نكنند.
كارگرزاده افزود: اعتبار گواهي ايمني و كيفيت آسانسور صادره فقط يكسال است و مالكان بايد پس از انقضاي اين تاريخ با درخواست مجدد نسبت به اخذ تاييديه جديد و معتبر آسانسور اقدام كنند.
وي بيان كرد: بر اساس اعلام سازمان ملي استاندارد ايران با توجه به لزوم امكان رديابي گواهينامه ها و تاييديه هاي صادره براي بهره برداران آسانسور، طرح نصب پلاك شناسه ملي 10 رقمي آسانسور در كابين از ابتداي امسال اجرايي شده است.
مديركل استاندارد استان زنجان خاطرنشان كرد: اين طرح بر مبناي تاريخ ثبت درخواست بازرسي در سامانه مديريت بازرسي آسانسور لازم الاجرا بوده و صدور گواهينامه و تاييديه بازرسي آسانسور منوط به نصب اين پلاك در داخل كابين خواهد بود و نظارت بر اجراي آن بر عهده شركت هاي بازرسي فني آسانسور است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي