۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82497220
T T
۰ نفر
معاون استاندار: اقدامات خوبي براي جذب منابع مالي خارجي در استان يزد انجام شده است

يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد با بيان اينكه شرايط خوب بين المللي براي سرمايه گذاري در ايران فراهم است گفت: اقدامات و رايزني هاي خوبي براي جذب منابع مالي خارجي در اين استان انجام شده است.

به گزارش سه شنبه روابط عمومي اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان يزد، سيدعلي عزالديني در جمع مسئولان اقتصادي و سرمايه گذاري استان هاي يزد و كرمان با بيان اينكه بايد فعاليت هاي بخش هاي مختلف براي جذب سرمايه هاي خارجي در استان به بار بنشيند، افزود: بايد از فرصت هاي اين بخش به نحو مطلوب استفاده شود.
وي اظهار كرد: همچنين بايد به دنبال شناسايي بيشتر فرصت هاي جذب سرمايه گذاري و سرمايه گذاران توانمند باشيم و با استفاده از فرصت هاي پيش رو، زمينه جذب سرمايه ها و منابع خارجي را در استان را فراهم كنيم.
معاون استاندار يزد با اشاره به همجواري استان كرمان با يزد گفت: اين دو استان در زمينه هاي اقتصادي و سرمايه گذاري همكاري هاي خوبي با هم دارند.
عزالديني با تاكيد بر لزوم استفاده مطلوب از ظرفيت هاي اقتصادي دو طرف ، توسعه انرژي هاي خورشيدي را محور سرمايه گذاري در استان يزد برشمرد و اضافه كرد: با توجه به تكنولوژي جديد، شرايط بازار و وجود تضمين هاي دولتي، هدف گذاري استان ،توسعه اين نوع سرمايه گذاري است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال، سرمايه گذاري را زمينه ساز ايجاد توليد و اشتغال دانست و گفت: بايد انقلابي در حوزه كسب و كار ايجاد شود.
نماينده وزير و مدير كل امور اقتصادي و دارايي يزد و نايب رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري استان نيز در اين نشست با مقايسه روند سرمايه گذاري استان هاي يزد و كرمان گفت: اين دو استان در بسياري از زمينه هاي اقتصادي، سرمايه گذاري، توسعه و پيشرفت داراي اشتراكاتي هستند.
علي نمازي فعاليت در زمينه فلزات و استخراج معادن مس و سنگ آهن، توليد لاستيك، فعاليت هاي گردشگري و بوم گردي و پتانسيل هاي كوير و برخي مباحث فرهنگي را از جمله اين اشتراكات برشمرد و اظهار كرد: هر دو استان نيز در زمينه جذب سرمايه گذاري خارجي داراي تجربيات خوبي هستند كه بايد مبادله شود.
وي زمينه هاي همكاري اقتصادي ميان يزد و كرمان را خوب ارزيابي و تصريح كرد: مراكز خدمات سرمايه گذاري و اتاق هاي بازرگاني دو استان مي توانند همكاري هايي سازنده اي با هم داشته باشند.
نايب رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري استان يزد راه اندازي پنجره واحد سرمايه گذاري را به منظور رونق اين بخش در استان ها خواستار شد و گفت: خوشبختانه تعامل و همكاري بخش هاي خصوصي به ويژه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان يزد با بخش هاي دولتي اين استان خوب است و مي تواند مدنظر ساير استان ها هم باشد.
در ادامه اين نشست مدير كل امور اقتصادي و دارايي استان كرمان ، پراكندگي فعاليت ها و خدمات و انجام فعاليت هاي موازي در حوزه سرمايه گذاري در بخش هاي دولتي و خصوصي را از چالش هاي فراروي اين بخش دانست و گفت: اين موضوع گاهي موجب سردرگمي سرمايه گذاران مي شود كه براي رفع آن بايد تلاش شود.
حميد شيخ اسدي فعاليت هاي صورت گرفته، وضعيت سرمايه گذاري و انجام روند ارائه خدمات به اين بخش در استان يزد را خوب ارزيابي كرد و افزود: بايد از تجربه هاي موفق اين استان در بحث سرمايه گذاري استان خود استفاده كنيم.
وي با قدرداني از ميزباني خوب مسئولان اقتصادي استان يزد ابراز اميدواري كرد تا دو استان يزد و كرمان با تبادل تجربيات خود در حوزه هاي اقتصادي و سرمايه گذاري بتوانند گام هاي بلندي را براي رونق اين بخش بردارند.
در اين نشست مشترك كه در محل مركز خدمات سرمايه گذاري يزد برگزار شد ، مديران، مسئولان و صاحب نظران اقتصادي بخش هاي دولتي و خصوصي استان هاي يزد و كرمان، مسائل اقتصادي و فرصت هاي سرمايه گذاري دو استان را برررسي كردند.
تلاش براي جذب سرمايه گذاري خارجي، همفكري براي حذف موانع پيش روي فعالان اقتصادي، تبادل تجربيات و هم انديشي در خصوص مسائل اقتصادي و سرمايه گذاري دو استان از اهداف اين نشست اعلام شده است.
استان يزد بترتيب در حوزه معدني ، صنعتي و صدور محصولات غيرنفتي ، رتبه هاي دوم ، چهارم و هشتم كشور را دارا مي باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتي با سرمايه گذاري اسمي 80 هزار ميليارد ريال و با حدود يكصد هزار نفر اشتغال صنعتي در استان وجود دارد.
اين استان در حالي كه 1.1 درصد جمعيت كشور را داراست ولي به لحاظ توليد صنعتي 4.4 درصد سهم توليد اين بخش را در كشور دارد .
هم اكنون استان يزد رتبه اول كشور را به لحاظ تنوع معدني با شناسايي بيش از 30 نوع ماده معدني و رتبه دوم ذخاير معدني با يك ميليارد و 677 ميليون تن ذخيره را دارد و تامين 50 درصد خوراك فولاد كشور در اين استان انجام مي شود.
در ماه هاي پاياني سال گذشته چهار طرح سرمايه داري خارجي با 20 ميليون دلار و معادل يكسال بودجه عمراني استان مصوب شده است.
1968/6197 تنظيم كننده : محمودرضا رحماني ** انتشار: فلاح
@irnayazdd