۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹
کد خبر: 82496606
T T
۰ نفر
اسپانيا سپردن عاملان حمله حلب به دست عدالت را خواستار شد

مادريد- ايرنا - دولت اسپانيا امروز دوشنبه ضمن محكوميت حمله روز شنبه عليه كاروان اتوبوس هاي حامل شهروندان سوري گفت : عاملان اين حمله بايد به خاطر جنايت هاي خود به دست عدالت سپرده شوند .

به گزارش ايرنا و به نقل از خبرگزاري افه ، دولت از طريق بيانيه اي كه از سوي وزارت خارجه منتشر شد بر وظيفه حفظ افراد غيرنظامي كه قوانين بين المللي بشردوستانه آن را اعمال مي‌ كنند ، تاكيد كرده و بر اساس آن جايز مي‌ داند كه عاملان اين اقدام ، محاكمه شوند .
دولت اسپانيا در اين رابطه ، عميق ترين تسليت هاي خود را به خانواده قربانيان ابراز و آرزوي بهبودي مجروحان بسياري كه اين حمله بر جا گذاشته را داشت .
در اين بيانيه آمده است :پس از 6 سال جنگ در سوريه ، دولت «ماريانو راخوي» بر نياز دستيابي هرچه زودتر به يك راه حل توافق شده براي جنگ در چارچوب توافقات بين المللي تاكيد دارد زيرا اين تنها راه براي دستيابي به يك صلح پايدار ، پايان بخشيدن به درد و رنج مردم و مبارزه موثر عليه تروريسم است .
5 هزار نفر از ساكنان شهرهاي محاصره شده فوعه و كفريا در استان ادلب سوريه روز جمعه وارد استان حلب شدند.
ساكنان اين منطقه پس از دو سال محاصره كامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس بامداد جمعه از فوعه و كفريا خارج شدند.
اين 75 اتوبوس در منطقه راشدين براي انجام آخرين مراحل تبادل از سوي تروريست ها متوقف شده كه براثر انفجار يك خودرو بمبگذاري شده به خاك و خون كشيده شدند.
در اين انفجار ، 126 نفر از جمله 68 كودك كشته شدند .
شبد ** اروپام *5*491** ناشر : اسماعيل جهانبخش