۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82496237
T T
۰ نفر
نماینده بانك جهانی از نبود امنیت غذایی در یمن ابراز نگرانی كرد

تهران- ایرنا- ساندرا بلیمینكامب مدیر دفتر بانك جهانی در یمن، ضمن ابراز نگرانی عمیق از نبود امنیت غذایی در این كشور از آغاز طرح بازسازی یمن به محض پایان جنگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، بلیمینكامب امروز /دوشنبه/ با ابراز امیدواری از برقراری صلح در یمن در اسرع وقت، گفت: در حال حاضر مشغول تهیه مطالعات دقیق در زمینه فقر، آب، انرژی ، سرمایه گذاری و بازرگانی هستیم تا از آن در مرحله بازسازی این كشور استفاده كنیم.
وی تاكید كرد: به محض پایان جنگ همه ابزارهای بانك جهانی را برای كمك به مردم یمن در زمینه برقراری صلح پایدار از طریق تهیه منابع ملی، مشورت و حمایت فنی از دولت به كار خواهیم گرفت تا زمینه اشتغال زایی برای یمنی ها و برقراری ثبات در این كشور فراهم شود.
مدیر دفتر بانك جهانی در یمن از موافقت سازمان بین المللی توسعه شاخه بانك جهانی برای كمك به فقیرترین كشور دنیا و اختصاص 450 میلیون دلار برای حل بحران این كشور و اجرای پروژه های جاری خبر داد.
هدف از پروژه های مذكور ارائه كمك های اساسی در زمینه بهداشت و تغذیه به 7 میلیون یمنی در معرض خطر و اشتغال زایی برای هزاران تن است.
عربستان همراه با چند كشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت كرد . این تجاوز نظامی تاكنون نتیجه ای جز كشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این كشور نداشته است.
خاورم**1144
مترجمه : آمنه دهقان * انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر