۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82495905
T T
۰ نفر
آيين نامه تقويت مدارس خصوصي آموزش از راه دور به هيات دولت رفت

شيراز- ايرنا- مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: اساسنامه و آيين نامه جديد اجرايي قانون مدارس و مراكز غير دولتي آموزش از راه دور به هيات دولت ارسال شده و در انتظار تصويب نهايي و ابلاغ اين آيين نامه به مراكز و دستگاه هاي مربوط براي اجراي آن هستيم.

گودرز شاهمرادي دوشنبه در شيراز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: بر اساس اين قانون،مدارس آموزش از راه دور نيز از امكانات و اختيارات مدارس غير دولتي برخوردار مي شوند.
او اظهارداشت: در حال حاضر عمده مدارس آموزش از راه دور ما در كشور استيجاري هستند كه در قانون جديد موارد تكليفي به بانك ها براي ارائه تسهيلات احداث اين مدارس وجود دارد كه از اين ظرفيت ها استفاده مي كنيم.
شاهمرادي اضافه كرد: با تصويب اين قانون اجازه بازنگري در ساختار مدارس آموزش از راه دور امكان پذير مي شود كه تلاش مي كنيم اين مدارس به مراكز خلاقيت و نخبه پرور، پويا، فعال و توانمند تبديل شوند.
اين مقام مسئول افزود: در حال حاضر تعداد هزار و 653 مدرسه آموزش از راه دور با پوشش 187 هزار و 177 دانش آموز در داخل كشور و خارج كشور فعال است كه از اين تعداد چهار مدرسه در خارج از كشور است كه مدارس ما در خارج از كشور محدوديتي در پوشش ندارند و ار سراسر جهان مي توانند در اين مدارس شركت كنند.
شاهمرادي با بيان اينكه عمده مدارس آموزش از راه دور ما با 162 هزار و 982 مدرسه در شهرها و 24 هزار و 195 مدرسه در روستاها فعال است گفت: از اين ميزان دانش آموز تعداد 108 هزار پسر و بقيه دختر هستند.
او، تعداد مدارس آموزش از راه دور در استان فارس را 123 مدرسه با 13 هزار و 617 دانش آموز عنوان كرد.
اين مقام وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: نيازهاي روزافزون به گسترده آموزش، وجود انواع محدوديت ها و ممنوعيت براي مخاطبان،نارسايي سيستم آموزش سنتي رايج و فراهم بودن امكان فني گسترش آموزش ها از مهمترين دلايل ايجاد مدارس آموزش از راه دور در كشور است كه مدارس روستايي و بازماندگان از تحصيل اولويت برتر ما در اين مدارس است.
شاهمرادي اظهارداشت: مدارس هاي آموزش از راه دور مانند همه مدارس ديگر در ذيل سياست هاسي آموزش و پرورش تلاش مي كنند كه فرصت هاي مناسبي براي ايجاد عدالت آموزشي و خدمات نوين آموزشي در كشور ايجاد كرده اند.
او عنوان كرد: امروز آموزش از راه دور يك ضرورت اجتناب ناپذير و فرصت ارزشمند براي آموزش و پرورش براي نسل جديد و آينده است و آموزش و پرورش بدون آموزش از راه دور نمي تواند موفق باشد.

** دومين جشنواره قلم در مدارس آموزش از راه دور
مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: جشنواره قلم با رويكرد آموزشي و تربيتي امسال براي دومين سال در بخش هاي دانش آموزي، همكاران فرهنگي، خانواده ها و طرح نگار در كشور برگزار مي شود كه روح اين جشنواره در بخش دانش آموزي كارآفريني است كه مناسب با شعار سال است.
وي ادامه داد: متاسفانه امسال به دليل مشكلات مالي اين جشنواره كمي با تاخير برگزار مي شود و اين درحالي است كه سال گذشته بيش از دو هزار طرح از سوي دانش آموزان و معلمان مدارس آموزش از راه دور در اين جشنواره ثبت شد كه بسياري از آنها طرح هاي ارزشمند و فاخري بود.
او افزود: با برگزاري اين جشنواره دانش آموزان نخبه شناسايي و براي آنها طرح هدايت تحصيلي در نظر گرفته مي شود و همچنين طرح هاي برتر جشنواره به مراكزي كه امكانات و اختيارات مناسب دارند، معرفي مي كنيم.
شاهمرادي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: امسال تقويت مباحثي از جمله كيفيت بخشي آموزشي و آموزش آن لاين در مدارس آموزش از راه دور داخل كشور در اولويت برنامه ريزي براي سال تحصيلي جديد قرار دارد.
وي هدف از برگزاري كارگاه آموزشي توجيهي براي مسئولان مدارس از راه دور كشور در شيراز را كه امروز برگزار شده تغيير در چهار سطح دانش، نگرش، رفتار فردي و گروهي عنوان كرد.
او اظهارداشت: توليدات محتوايي جديد در قالب الكترونيكي براي پايه هفتم، هشتم، نهم، دهم و پيش دانشگاهي براي استفاده بر روي كامپيوتر و سيستم اندرويد تهيه شده كه در اين دوره آموزشي رونمايي مي شود.
دوره آموزشي توجيهي بهره وري در آموزش و پرورش با حضور كارشناس مسئولان و كارشناسان آموزش از راه دور كشور از امروز به مدت سه روز در شهر شيراز در حال برگزاري است.
خبرنگار: فاطمه هاشمي نيك ** انتشار دهنده :‌غلامرضا مالك زاده
3002 / 1876